Finnlines rozszerza swoją usługę na Morzu Północnym, aby wzmocnić połączenia w Europie Północnej i Zachodniej. Dzięki dodaniu Portu Gdynia do swojej cotygodniowej rotacji, firma zwiększa zasięg swojej sieci i zapewnia nowe możliwości wydajnego, zrównoważonego transportu ładunków.
Od archiwalnych zdjęć sprzed trzech dekad, prezentujących prom Lion Queen po raz pierwszy zawijający do Gdyni, przez analizy ekonomiczne obrazujące aktualną sytuację na rynku bałtyckim, po plany rozwojowe linii Stena Line w Polsce – goście zebrani na konferencji Stena Line Baltic Business Conference Gdynia 2025 mieli okazję prześledzić dynamiczny rozwój trasy promowej Gdynia – Karlskrona i jej operatora.
Trwają prace nad strategią dla Polskich Linii Oceanicznych, dotyczącą projektów żeglugowych, które mają wzmocnić obecną ofertę spółki i umożliwić jej ekspansję w nowych segmentach rynku - poinformowała PAP Agencja Rozwoju Przemysłu. Dodała, że mogą skorzystać na tym polskie stocznie.
A.P. Moller – Maersk od 1996 uczestniczy w programie udostępniania statków amerykańskiej administracji do transportu sprzętu wojskowego. Firmy żeglugowe zarabiają na tym duże pieniądze. Obecnie w programie znajdują się 23 statki powiązane z Maerskiem.
Hiszpańska firma bound4blue poinformowała o zakończeniu instalacji czterech największych na świecie żagli ssących eSAILs zainstalowanych operacyjnie na statku handlowym – M/V Atlantic Orchard, czarterowanym przez Louis Dreyfus Company (LDC). Innowacyjne rozwiązanie wspierające napęd wiatrowy zostało zamontowane podczas planowego postoju dokowego w stoczni Astander w Santander, w ramach 10-letniego przeglądu klasy jednostki.
Od czasu opublikowania w 2024 r. przez Vessel Value rankingu flot świata wiele się zmieniło w łańcuchach dostaw i modernizacji flot. Niewiele się zmieniło na czołowych miejscach rankingu. Chiny wciąż wyprzedzają Japonię. Armatorzy tego kraju zapewniły swojemu państwu pozycję lidera z flotą o imponującej wartości 255 mld USD, wyprzedzając Japonię, której flota osiągnęła wartość prawie 231,4 mld USD. W raporcie zwraca się uwagę na znaczące transformacje wartości aktywów i dynamiczne zmiany na rynku własności w 2024 roku.
2 stycznia 2025 roku Polskie Linie Oceaniczne S.A. (Polish Ocean Lines Inc.) podpisały list intencyjny z norweskim partnerem, Northshore AS. Ma to tworzyć nowe możliwości rozwoju w dynamicznie rozwijającym się sektorze transportu w rejonach polarnych.
Chińska firma transportowa Cosco Shipping Lines poinformowała, że w morze wyszły jej dwa nowe nabytki, statki ro-ro z napędem dwupaliwowym Liao He Kou (IMO: 9991757) i Min Jiang Kou (IMO: 9991771). Mają być one największymi jednostkami tego typu, posiadającymi silniki zgodne z ideą dekarbonizacji branży morskiej.
Mitsubishi Shipbuilding, część grupy Mitsubishi Heavy Industries (MHI), otrzymała zamówienia od Toyofuji Shipping i Fukuju Shipping na pierwsze w Japonii statki towarowe typu roll-on/roll-off (ro-ro) napędzane metanolem. Oba statki zostaną zbudowane w zakładzie Enoura stoczni MHI Shimonoseki Shipyard & Machinery Works w prefekturze Yamaguchi, a ich ukończenie i dostawa są planowane na 2027 rok.
Od 2023 r. przemysł stoczniowy przeżywa boom na nowe budowy. Beneficjentem są stocznie z ChRL z portfelem zamówień na nowe statki co najmniej do 2028 r. Utrzymuje się popyt praktycznie na wszystkie kategorie statków. Na początku 2024 r. przemysł stoczniowy ChRL pracuje na pełnych obrotach z odbiorami zaplanowanymi na 5 kolejnych lat.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO