• <
KONGSBERG_2023
CSL_790x140_2025
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Czarter na czas – wycofanie statku z czarteru (zagadnienia wybrane)

W naszych opracowaniach Czarter na czas – "hire" (opłata czarterowa) oraz Czarter na czas – zwłoka w płatności "hire" (wybrane zagadnienia) dokonaliśmy przeglądu i analizy angielskiego prawa morskiego związanego z kwestią warunków płatności opłat czarterowych („hire”) oraz związanych z tym kwestii implikacji prawnych i praktycznych powstania zwłoki w uregulowaniu tej należności przez czarterujących.

08.01.2025, 11:48
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Nowy gracz, który pojawi się na popularnej trasie Dover-Calais (Podsumowanie tygodnia 13/2021)

W naszym cyklicznym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o firmie Irish Ferries, która postanowiła ruszyć na podbój obleganej przez innych operatorów trasy Dover-Calais oraz o nowej ofercie zaproponowanej przez grupę SKAT.

01.04.2021, 12:21
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Przegląd rynku promowego: Sytuacja w PŻB martwi przedstawicieli portu w Ystad

Rosną obawy władz portu i miejskich urzędników w Ystad, dotyczących sytuacji w PŻB.

26.02.2021, 11:01
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Portowe kongestie i rolowanie kontenerów. Nowy rozdział na rynku promowym i ro-ro. Raport z rynku żeglugowego (tydzień 2-3/2021)

Kolejne dwa tygodnie nowego roku, to kontynuacja silnego trendu podaży ładunków w segmencie przewozów kontenerowych, wzmacnianie warunków frachtowych dla jednostek wielozadaniowych a także ro-ro. Dalszej intensywnej transformacji podlega rynek promowy, który nie dość, że wskutek pandemii został mocno dotknięty, jeśli chodzi o zmniejszone ilości przewiezionych pasażerów, to na dodatek wielu z zachodnioeuropejskich armatorów musiało dokonać istotnych zmian swoich serwisów w związku z Brexitem.

24.01.2021, 17:11
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in. o nowej misji promu Stena Baltica - z Gdyni na kanał La Manche

W naszym cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o nowych zadaniach, jakie postawiono przed promem znanym do niedawna jako Stena Baltica. Statek z trasy Gdynia-Karlskrona trafił na Morze Północne. Ma nowe barwy i nową nazwę.

12.01.2021, 10:57
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Nowy ład i wyścigi wielkich kontenerowców. Raport z rynku żeglugowego (tydzień 52-1/2021)

Koniec starego roku i początek nowego, to moment przełomowy w dalszym rozwoju międzynarodowego handlu i transportu morskiego. Tak znaczące wydarzenia jak: transformacja energetyczna, wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, nowo wybrany prezydent USA, odbudowa gospodarek po zniszczeniach dokonanych przez efekty pandemii Covid-19 i wiele innych przyczyn jak prowadzone wojny handlowe będą miały znaczący wpływ na to, co będzie się działo w kolejnych miesiącach i latach w gospodarce, w tym na rynku żeglugowym.

12.01.2021, 06:39
Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo

Zawieszenie certyfikatu MSC dla połowów śledzia atlantycko-skandynawskiego oraz błękitka

Certyfikaty MSC dla wszystkich rybołówstw poławiających śledzia atlantycko-skandynawskiego i błękitka zostaną zawieszone 30 grudnia 2020 r. Informacja ta została ogłoszona 30 listopada br. przez niezależne jednostki certyfikujące. Śledzie atlantycko-skandynawskie i błękitki złowione po 29 grudnia 2020 r. nie mogą być sprzedawane z certyfikatem MSC ani opatrzone niebieskim znakiem MSC. Zawieszenie dotyczy ośmiu certyfikatów obejmujących rybołówstwa z Unii Europejskiej, Norwegii, Islandii, Rosji, Wysp Owczych, Grenlandii i Wielkiej

03.12.2020, 22:10
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Zakres zastosowania Reguł Hague-Visby w świetle prawa angielskiego

Generalny zakres zastosowania przepisów Reguł Hague-Visby wyznacza Art. II, zgodnie z którym:„ Z zastrzeżeniem przepisów Art. VI, na podstawie każdej umowy przewozu ładunku morzem, przewoźnik w zakresie ładowania, manipulowania, rozmieszczenia, przewozu, dozoru, pieczy i wyładowania tych ładunków – podlega odpowiedzialności i zobowiązaniom oraz korzysta z praw i wyłączeń odpowiedzialności, w zakresie przewidzianym Regułami.”

28.05.2018, 03:49
SOLID PORT_790_140_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.