Rosja umacnia swoją pozycję wiodącego eksportera reaktorów jądrowych – pisze francuski dziennik "Le Figaro". Jak zaznacza gazeta, Rosatom buduje obecnie 19 reaktorów za granicą, oferując m.in. dostęp do korzystnego finansowania.
24 grudnia na Telegramie pojawiły się doniesienia o pożarze na zacumowanym w Murmańsku kontenerowcu Sevmorput o zasilaniu nuklearnym. Rosatom i Atomflot, właściciel i operator jednostki, nie komentują wydarzenia.
W rosyjskim porcie w Murmańsku doszło niespodziewanie do pożaru na arktycznym statku drobnicowym Sewmorput. Sytuacja była bardzo niebezpieczna, gdyż to wyjątkowa jednostka tej klasy, mająca rzadki w tym przypadku napęd atomowy.
Węgry i Rumunia zgodziły się na zwiększenie przepustowości intekonektora gazowego, łączącego oba kraje – poinformował w środę minister spraw zagranicznych i handlu Węgier Peter Szijjarto podczas wizyty w Bukareszcie.
Rosyjski satrapa Władimir Putin ma od początku wojny z Ukrainą mnóstwo zmartwień. Nie dość, że wojna idzie nie po jego myśli, a jego kraj zsunął się w rezultacie pomiędzy kraje ekonomicznego trzeciego świata, to jeszcze trzeba było ratować swój luksusowy jacht.
Amerykański Departament Stanu i resort skarbu (finansów) ogłosiły w czwartek kolejny pakiet sankcji wobec niemal 120 rosyjskich podmiotów i osób z przemysłu zbrojeniowego, wydobywczego, energetycznego i technologicznego. Sankcje objęły też m.in. firmy z Kirgistanu zaangażowane w omijanie restrykcji.
Rosyjska flota lodołamaczy o napędzie jądrowym powiększyła się w ostatnich latach, a w budowie są kolejne jednostki. Władze zatwierdziły także projekt budowy statku, który będzie odbierał, przechowywał i transportował zużyte paliwo jądrowe i odpady radioaktywne z tych statków.
Bangladesz jest w trakcie budowy pierwszej elektrowni jądrowej w kraju, ale pojawił się nieoczekiwany problem – elementy instalacji płyną do kraju na pokładzie statku objętego sankcjami, którego władze w Dhace nie chcą.
Rządy na całym świecie dążą do dekarbonizacji gałęzi przemysłu intensywnie korzystających z paliw kopalnych. Dotyczy to także żeglugi komercyjnej. W obliczu określonych celów w zakresie ograniczenia emisji, branża rozważa pełen zakres alternatywnych rozwiązań, a nawet powraca do zimnowojennej wizji statków handlowych o napędzie atomowym. Główny problem stanowi jedna kwestia, o której niewiele się mówi. Otóż odpowiedni rodzaj paliwa, potrzebnego w większości nowych projektów reaktorów, jest sprzedawany jedynie przez rosyjski rząd.
Podobnie jak w zeszłym roku, już w listopadzie warunki na Północnej Drodze Morskiej, którą wykorzystują Rosjanie, są trudne. Raporty pokazują, że już na początku miesiąca wystąpiło duże oblodzenie.
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Babcock nawiązuje współpracę z Saab w związku z budową korwet dla sił morskich Szwecji
Ubezpieczenie "Miecznika" zgodne z prawem? Wraca temat zarzutów o nieprawidłowości przy zakupie
MKiŚ: do 14 czerwca br. przedłużono prace dot. ceny maksymalnej za energię elektryczną z offshore
Zyski spadają, oczekiwania rosną. Hapag-Lloyd aktualizuje prognozy na 2024
Grupa Orlen przeznaczy 85 mld zł na zielone inwestycje w energetyce do 2030 r.