W pogoni za dolarem coraz więcej operatorów statków nie zapewnia pełnego bezpieczeństwa załogom i przewożonym ładunkom. Wskaźnik zatrzymań statków z niesprawnościami niepozwalającymi na wyjście w morze w 2024 r. był wyższy niż w 2023 r. Wzrost ten oznacza kontynuację stale wysokiego odsetka zatrzymań obserwowanego od kilku lat, w tym 4,25% w 2022 r., informuje Porozumienie Paryskie w Port State Control Raport 2024.
W zeszłym roku operatorzy porzucili łącznie ponad 300 statków w porównaniu do ponad 130 statków handlowych porzuconych w 2023 r. W 2024 r. armatorzy porzucili ponad 3 000 marynarzy, podczas gdy w 2023 r. liczba porzuconych marynarzy przekroczyła 1 600 osób – wynika z najnowszego raportu Międzynarodowej Federacji Pracowników Transportu International Transport Workers’ Federation (ITF), który został przekazany International Maritime Organization (IMO),
Załoga statku "Legiony Polskie", zatrzymanego w Canaveral na Florydzie, czeka na wyniki inspekcji amerykańskich służb, nie została zatrzymana - poinformował PAP rzecznik prasowy Grupy PŻM Krzysztof Gogol. Dodał, że na razie nie można określić terminu zakończenia postępowania wyjaśniającego.
Media w kraju i za granicą zainteresowały się porzuconym w Gdyni przez właściciela tankowcem Khatanga, który w ostatnim czasie dwukrotnie zrywał się z cum. Jednostka znalazła się w prawnym limbo – nie ma już formalnie właściciela, a jednocześnie przepisy nie pozwalają na jej odpowiednie zabezpieczenia.
Jak poinformowała 2 stycznia tego roku Fińska Agencja Transportu i Komunikacji Traficom, jej kontrolerzy rozpoczynają inspekcję statku Eagle S. Celem jest sprawdzenie, czy spełnia on wymogi odpowiednich konwencji międzynarodowych. To kolejny akt sprawy związanej z zatrzymaniem tej jednostki, podejrzewanej o uszkodzenie podwodnego kabla przesyłowego Estlink 2 w Zatoce Fińskiej.
Zgodnie z protokołem ustaleń paryskim, protokołem ustaleń tokijskim i US Coast Guard w pierwszym kwartale 2024 r. ogółem zatrzymano czterysta osiemdziesiąt osiem (488) statków. Spośród zatrzymanych jedynie trzydzieści jeden (31) statków miało certyfikat ABS poinformowało niedawno American Bureau of Shipping w najnowszym raporcie.
1 listopada 2023 r. weszła w życie nowa umowa upoważniająca Polski Rejestr Statków S.A. do działania w imieniu administracji morskiej Liberii. Na podstawie umowy PRS może, w pełnym zakresie, wykonywać w imieniu władz morskich Liberii nadzory i inspekcje na zgodność z wymaganiami międzynarodowych przepisów konwencyjnych i prawa lokalnego na statkach pływających pod flagą tego kraju, tak w eksploatacji, jak i w budowie czy przebudowie.
Obraz Afryki zmieniają programy wsparcia UNCTAD, jak np. UNCTAD SIGMAT, działania integracyjne organizacji współpracy jak AfCFTA czy EAC, inwestycje czołowych operatorów morskich oraz połączenia handlowe w ramach chińskiego Nowego Szlaku Jedwabnego. Te działania sprawiają również, że aktywizuje się handel morski, rozwija się infrastruktura i suprastruktura portów morskich, rośnie znaczenie wymiany międzynarodowej.
Ocean Technologies Group zapewnia cyfrowe rozwiązania w zakresie uczenia się, oceny, morskiego HR i zarządzania flotą. Od pewnego czasu współpracuje z Szkołą Morską w Gdyni, a okazją do wymiany doświadczeń w zakresie edukacji morskiej były targi Nor-Shipping 2023 w Oslo.
W swoich dotychczasowych publikacjach, tematycznie związanych z inwestycjami w morską energetykę wiatrową na polskich obszarach morskich, autorzy zwrócili uwagę czytelników na pewne pułapki prawne, które mogą czyhać na podmioty gospodarcze upatrujące w polskich MFW potencjał biznesowy.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO