Odfjell poinformował o dobiegającym końca rejsie chemikaliowca Bow Olympus. Dzięki zastosowanym technologiom ukończył on niemal neutralny pod względem emisji CO2 rejs transatlantycki z wykorzystaniem żagli i biopaliwa, oszczędzając pięć ton paliwa każdego dnia.
Należący do firmy Odfjell chemikaliowiec Bow Olympus został wyposażony w żagle (określane też żaglopłatami), dostarczone przez Bound4blue. Dzięki nim statek ma wykonać rejs przez Atlantyk, która pozwoli udokumentować energooszczędność, dając wiele cennych informacji na temat wdrażania napędów wspomaganych wiatrem.
Smulders Projects Poland, który jest częścią Smulders, lidera w produkcji fundamentów morskich wież wiatrowych, nie tylko przyczynia się do rozwoju energetyki wiatrowej, ale także wspiera edukację techniczną. Firma przekazała Uniwersytetowi Zielonogórskiemu nowoczesny sprzęt do testów nieniszczących (NDT), który znacząco podniesie jakość kształcenia na Wydziale Mechanicznym.
Przy nabrzeżu terminalu HES Gdynia Bulk Terminal w Porcie Gdynia cumuje wyjątkowy statek. Masowiec Pyxis Ocean to jedna z niewielu jednostek na świecie, które za pomocą dwóch stalowo-kompozytowych żagli wykorzystują energię wiatru do wspomagania konwencjonalnego napędu. Dzięki temu wyraźnie spada zużycie paliwa, a co za tym idzie – emisje CO2.
Firma konsultingowa zajmująca się inżynierią morską opartą na symulacjach BAR Technologies (BARTech) otrzymała od towarzystwa klasyfikacyjnego DNV pełny certyfikat projektu homologacji typu (TADC) dla swojej technologii napędu wiatrowego.
W wieku 90 lat zmarł w swoim domu w Brec'h w Bretanii Kanadyjczyk Mike Birch. Do historii żeglarstwa przeszedł mając 47 lat jako zwycięzca niezwykle zaciętej, pierwszej edycji regat Route du Rhum w 1978 roku.
Norweski armator Odfjell Tankers odebrał pierwszy z czterech chemikaliowców ze stali nierdzewnej z chińskiej stoczni Hudong-Zhonghua. Przekazanie jednostki Bow Orion odbyło się 26 sierpnia.
Przed nami II edycja wyjątkowego konkursu fotograficznego "Logistyczne Migawki - Cztery Pory Roku". Ma on formułę otwartą i jest skierowany do wszystkich interesujących się fotografią, którzy chcieliby zmierzyć się z tematem związanym z szeroko pojętą branżą logistyczną. Na laureatów czekają fantastyczne nagrody!
Z raportu, w którym sklasyfikowano 3194 statki wynika, że zaledwie 50 jednostek przekroczyło granicę 50 punktów. W top 10 aż dziewięć statków to jednostki norweskie.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim