Na terenie stoczni Astilleros Armon Gijon odbyło się wodowanie nowego, szybkiego promu pasażerskiego typu ro-pax (roll-on/roll-off). Jednostka dołączy do dwóch poprzednich, które weszły w skład floty lokalnego przewoźnika, Baleària, działającego na Morzu Śródziemnym. Przedsięwzięcie wpisuje się w rozwój niskoemisyjnego transportu pasażerskiego w regionie.
Pierwszy prom Ro-Pax budowany w Gdańskiej Stoczni „Remontowa” S.A. i przeznaczony dla polskiego armatora został pomalowany w barwy spółki POLSCA Baltic Ferries. Aktualnie jest przygotowywany do rozpoczęcia prób morskich. Skarb Państwa przeznaczył 1,3 miliarda złotych na budowę nowoczesnych jednostek w gdańskiej stoczni. Nowe promy będą przyjazne środowisku (LNG Hybrid Green Ship) i zapewnią komfortową oraz bezpieczną podróż pasażerom na Bałtyku.
W Gdańskiej Stoczni „Remontowa” S.A. trwają intensywne prace nad nowymi promami, przeznaczonymi do żeglugi na Morzu Bałtyckim. Zwodowany w 2023 roku przyszły Jantar Unity niedługo wyruszy na próby morskie. Aktualnie trwają prace związane z malowaniem na jego kadłubie barw niedawno utworzonej spółki POLSCA Baltic Ferries.
Budowany w Gdańskiej Stoczni "Remontowa" im. J. Piłsudskiego w Gdańsku prom dla Polskiej Żeglugi Morskiej został pierwszy raz zabunkrowany LNG. Paliwo podano na potrzeby testów siłowni i silników przed próbami morskimi. Statek został zabunkrowany z cysterny na ciężarówce, a za operacją stała spółka Elenger, która tym samym rozszerzyła swoją działalność na Polskę.
Drugiego dnia 11. Międzynarodowego Kongresu Morskiego wydarzenie przeniosło się z Teatru Polskiego do sal konferencyjnych szczecińskiego hotelu Radisson Blu. Tam odbyły się cztery bloki dyskusyjne, łącznie aż 12 paneli. Swój blok poświęcony zrównoważonej niebieskiej gospodarce morskiej zorganizował Zarząd Morskiego Portu Gdańsk.
Przywrócenie dominującej pozycji polskich armatorów na Bałtyku, budowę nowych jednostek oraz wzmocnienie armatorów promowych - zapowiada Ministerstwo Infrastruktury.
Powołanie spółki PolSca Baltic Ferries, która będzie dysponować promami pływającymi teraz pod znakami Unity Line i Polferries, ogłosił w piątek Szczecinie wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka. Nowy podmiot ma skuteczniej rywalizować z niemiecką i skandynawską konkurencją.
W japońskiej stoczni w Shimonoseki należącej do Mitsubishi Shipbuilding odbyła się uroczystość chrztu i wodowania nowego promu samochodowego, Keyaki. Ma być to innowacyjny dzięki użytym rozwiązaniom projektowym i technologii statek, który w zamierzeniu będzie stanowił nową jakość w morskiej działalności zamawiających, Shin Nihonkai Ferry i Japońskiej Agencji Budowy, Transportu i Technologii Kolejowych.
Przez Terminal Promowy Świnoujście w ubiegłym roku przeszło ponad 5 mln 865 tys. ton ładunków drobnicowych, nieco więcej niż w 2023 r. Wznowiono przeładunki intermodalne i transport wagonów kolejowych. Na promy wjechały ponad 433 tysiące ciężarówek.
Choć w skali roku zespół portów Szczecin-Świnoujście zanotował 8,5% mniej przeładunków niż przed rokiem, to – biorąc pod uwagę zeszłoroczną akcję zmasowanego importu węgla – wynik postrzegany jest pozytywnie. Zwłaszcza, że w drugiej połowie roku porty przełamały trwający od 2022 roku trend spadkowy.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO