Wyniki Maerska za pierwszy kwartał są zgodne z oczekiwaniami w obliczu trwających zakłóceń na Morzu Czerwonym — informuje zarząd duńskiego armatora z białą gwiazdą. Grupa żeglugowa Maersk (MAERSKb.CO) podniosła swoje prognozy zysków za cały rok po opublikowaniu na początku maja informacji o zyskach za pierwszy kwartał. Wyższe zyski armator i operator logistyczny ma zamiar uzyskać, wykorzystując duży popyt na przewozy kontenerowe oraz wyższe stawki frachtowe w związku z wydłużonymi rejsami statków wokół Afryki.
We Włoszech drożeje kawa, co budzi coraz większe zaniepokojenie milionów jej miłośników. Za filiżankę espresso trzeba zapłacić w dużych miastach nawet 1,40 euro. Coraz mniej jest barów, które serwują ją za mniej niż 1 euro.
Najnowszy raport Wood MacKenzie poświęcony globalnemu rynkowi turbin wiatrowych stwierdza, że wolumen zamówień osiągnął nowy rekord w ubiegłym roku. Spowolnienie wzrostu odnotował sektor morskiej energetyki wiatrowej, który nie dotrzymał kroku dynamice sektora onshore wind.
W najnowszym wydaniu „Shipping Number of the Week” BIMCO analizuje wpływ pandemii koronawirusa COVID-10 na światowy rynek kontenerowy, który z powodu pandemii wzrósł od 2019 roku tylko o 1,5 proc.
Polska korzystała na normalizacji cen surowców energetycznych. Wydatki naszego kraju na import ropy, węgla i gazu w styczniu br. były o 1/3 niższe niż przed rokiem – napisał ekonomista ING BSK Leszek Kąsek w komentarzu do danych NBP.
Po miesiącach spokoju, sytuacja na światowych szlakach morskich za sprawą ataków jemeńskich Huti na Morzu Czerwonym drastycznie się zmieniła. Można zasadnie zastanawiać się, czy obecna sytuacja nie jest wywołana oczekiwaniami biznesu.
Wyzwania geopolityczne i gospodarcze wpłynęły na przepustowość wszystkich portów w 2023 roku. Port Gdańsk i Port Gdynia chwaliły się rekordowymi przeładunkami. Tymczasem czołowy port Niemiec jak i Europy narzeka na pogarszający się rozwój krajowej gospodarki i słabą atmosferę konsumencką, które miały również wpływ na jego działalność. Dla Hamburga rok 2023 okazał się dużo słabszy niż 2022, mimo wychodzenia ze skutków pandemii COVID-19.
Administracja Joe Bidena wstrzymała nowe zatwierdzenia amerykańskiego Departamentu Energii dla możliwych projektów eksportowych skroplonego gazu ziemnego (LNG). Działanie Amerykanów spotkało się z licznymi reakcjami na całym świecie, stanowiąc zarazem element gry politycznej w wyścigu o urząd prezydenta Stanów Zjednoczonych.
Sytuacja w europejskim sektorze offshore wind nabiera rumieńców. Oddawane są nowe moce produkcyjne, zakłady produkcyjne powstają na kontynencie jak grzyby po deszczu, zaś w Polsce realizowane są kolejne inwestycje.
Patrolowiec Royal Navy HMS Trent (P224) kontynuuje działania operacyjne na wodach tego południowoamerykańskiego państwa w związku z zakusami władz Weneuzeli, które ponawiają roszczenia terytorialne względem swojego sąsiada. Ma to dla reżimu w Caracas zarówno znaczenie propagandowe, jak i gospodarcze, gdyż wiązałoby się z przejęciem złóż ropy naftowych, znajdujących się na Oceanie Atlantyckim. W ten sposób Wielka Brytania umacnia swoje partnerstwo z byłą kolonią i podkreśla udział w budowaniu międzynarodowego bezpieczeństwa.
MKiŚ: do 14 czerwca br. przedłużono prace dot. ceny maksymalnej za energię elektryczną z offshore
Zyski spadają, oczekiwania rosną. Hapag-Lloyd aktualizuje prognozy na 2024
Grupa Orlen przeznaczy 85 mld zł na zielone inwestycje w energetyce do 2030 r.
„Falami pisane” czyli Wspólne Świętowanie WISTA Poland i Stowarzyszenia Kapitanów Żeglugi Wielkiej
Kolejny incydent z mostem w USA. Barka zalicza kolizję na rzece w Teksasie
Polish Offshore Wind Podcast - Zbroja Adwokaci - Michał Kaczerowski