Z powodu remontu mostu obrotowego na kanale łuczańskim, inauguracja tegorocznego sezonu żeglarskiego na Mazurach odbędzie się 1 maja na jeziorze Niegocin - poinformował PAP giżycki urząd miasta.
Mieszkańcy Wyspy Nowakowskiej na Żuławach Elbląskich skarżą się, że podczas prac na rzece Elbląg powstały szkody spowodowane przez wykonawcę prac. Wykonawca prac na odcinku drogi wodnej przez Mierzeję zapewnia, że ureguluje wszystkie odszkodowania.
Zabytkowy most obrotowy w Giżycku na kanale łuczańskim przez jakiś czas nie będzie otwierany dla żeglarzy. Oznacza to, że jachty i statki nie będą mogły pod nim przepłynąć. Nie wiadomo, jak długo potrwa usunięcie awarii mostu.
Termin, doraźny tryb i wnioski kontroli NIK wskazują na jej polityczny charakter, który niekoniecznie koresponduje z konstytucyjnymi zadaniami NIK - oświadczył wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk odnosząc się do raportu Izby ws. kontroli Zalewu Wiślanego.
Wkrótce rozpocznie się doraźny remont mostu obrotowego w Giżycku, który ma pozwolić na otwarcie przęsła mostu. To z kolei pozwoli spłynąć statkom Żeglugi Mazurskiej na miejsce zimowania, bo na razie jednostki stoją w giżyckim porcie.
Urząd Morski w Gdyni ogłosił przetarg na pogłębienie rzeki Elbląg. Swoje oferty złożyły trzy firmy, których ceny przekroczyły kwotę, jaką Urząd Morski zamierza przeznaczyć na sfinansowanie prac - podała PAP rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni Magdalena Kierzkowska.
We wtorek, 19 września br. zwodowano kolejny statek specjalistyczny, który zasili flotę Urzędu Morskiego w Gdyni. Pogłębiarka dedykowana jest nowej, ponad dwudziestokilometrowej drodze wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską i powstaje w ramach programu wieloletniego, na podstawie którego realizowana jest cała inwestycja. Wykorzystywana będzie również do obsługi i utrzymania torów podejściowych do portów morskich do 18 m.
Postępy, wyzwania i perspektywy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną oraz wzrost aktywności żeglugowej w pierwszym roku funkcjonowania tej inwestycji były głównymi tematami konferencji prasowej, w której 18 września 2023 r. na terenie Kapitanatu Portu Nowy Świat wziął udział wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski.
17 września 2022 roku została uruchomiona pierwsza, najważniejsza część inwestycji polegającej na budowie drogi wodnej między Zatoką Gdańską a Zalewem Wiślanym. Po raz pierwszy w powojennej historii Polski można swobodnie wpływać na Zalew Wiślany z pominięciem rosyjskiej strefy przybrzeżnej i bez konieczności proszenia o zgodę Federacji Rosyjskiej.
W połowie września odbędzie się wodowanie specjalistycznego statku, który jest budowany na potrzeby nowej drogi wodnej przez Mierzeję Wiślaną. Wodowanie pogłębiarki nastąpi w fińskiej stoczni, gdzie jednostka jest wykonywana, poinformował PAP Urząd Morski w Gdyni.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?