Dostawca usług oceanicznych DeepOcean i jego partnerzy ze spółki joint venture odebrali nowy bezzałogowy statek nawodny (USV), który będzie wykorzystywany do podwodnych prac badawczych, inspekcyjnych, konserwacyjnych i naprawczych (IMR) w przemyśle energetycznym na morzu.
JFD, podmiot odpowiedzialny za systemy wojskowe w firmie James Fisher and Sons plc, ogłasza pomyślną integrację i akceptację swojego zaawansowanego pojazdu ratowniczego okrętów podwodnych (Submarine Rescue Vehicle, SRV) dla Marynarki Wojennej Korei Południowej (ROKN). W związku z tym odbyły się próby morskie związane z realizacją procedury ratownictwa podwodnego.
Holenderski dostawca usług offshore, firma Boskalis, oddała do użytku swój nowy statek służący do zabezpieczania kabli i rurociągów w celu przygotowania dna morskiego do instalacji fundamentów turbin wiatrowych i ochrony ich przed erozją.
Przewidując zbliżające się inwestycje związane z morskimi farmami wiatrowymi, Damen opracował koncepcję statku FLOW-SV, która może przyspieszyć rozwój tego nowego segmentu morskiego. Projekt powstał z myślą o instalacji uchwytów naziemnych dla pływających turbin morskich.
Pierwszy z ośmiu statków przeznaczonych do pracy zdalnej w składzie zaawansowanej technologicznie floty firmy Ocean Infinity, przybył do Norwegii w celu instalacji wyposażenia.
Seatech Engineering opracowuje koncepcję i wstępny projekt katamaranu badawczego dla firmy MEWO S.A. (Subsea Solutions). Wyposażona w szereg nowoczesnych, innowacyjnych rozwiązań jednostka to prawdziwe pływające laboratorium dla 35 osobowej załogi.
Lotos Petrobaltic S.A. to firma z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem, która została powołana do poszukiwania i eksploatacji złóż ropy naftowej i gazu na polskim szelfie Morza Bałtyckiego. Firma w związku z wykonywanymi odwiertami na morzu zajmuje się również tzw. żeglugą offshore. Dzięki temu zapewnia się do swoich wewnętrznych celów: usługi zarządzania posiadaną flotą jednostek pływających, kompleksową obsługę logistyki morskiej, a także badania dna morza.
W pierwszym tygodniu grudnia br. statek PSV SYLUR z Grupy Kapitałowej LOTOS Petrobaltic zakończył z sukcesem prace wiertnicze na obszarze projektowanej farmy wiatrowej Baltic II, położonej na zachód od Ławicy Słupskiej. Rozpoznanie geologiczne podłoża Bałtyku zostało zlecone przez niemiecką firmę RWE, specjalizującą się w odnawialnych źródłach energii.
Z Gdańskiej Stoczni Remontowej do służby na morzu wrócił zaopatrzeniowiec górnictwa morskiego Sylur. Po modernizacji Sylur może pełnić rolę jednostki serwisowej, ratowniczej, badawczej lub specjalistycznej – nie tylko przy pracach związanych z obsługą platform na Bałtyku, ale również przy instalacjach hydrotechnicznych takich, jak rurociągi czy farmy wiatrowe.
Gdańska Stocznia Remontowa przyjęła zlecenia na przebudowę dwóch serwisowców offshore. Szczególnie ciekawa wydaje się przebudowa norweskiej jednostki Normand Draupne, która jest przerabiana na statek wiertniczy.
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku