Niedzielny rejs wycieczkowy zakończył się dramatycznie dla 55 niemieckich turystów. Katamaran Boca de Yuma I zatonął w zatoce Samaná, u północno-wschodnich wybrzeży Dominikany. Na pokładzie znajdowali się uczestnicy zorganizowanej wycieczki z luksusowego statku wycieczkowego Mein Schiff 1, należącego do TUI Cruises.
Duńska firma promowa Molslinjen, należąca do grupy Nordic Ferry Services, podpisała umowę z amerykańską korporacją Wabtec Corporation na opracowanie i wdrożenie w pełni zautomatyzowanego systemu ładowania o mocy przekraczającej 50 MW. To rozwiązanie umożliwi błyskawiczne doładowywanie baterii nowych, w pełni elektrycznych promów katamaranowych, podnosząc efektywność i zrównoważony rozwój na trasach duńsko-szwedzkich.
Sunreef Yachts weźmie udział w nadchodzących targach Qatar International Boat Show, które odbędą się w dniach 5–8 listopada w Old Doha Port (stoisko OD-03).
Sunreef Yachts z przyjemnością informuje o swoim udziale w targach Fort Lauderdale International Boat Show 2025, które odbędą się w dniach 29 października – 2 listopada. Stocznia zaprezentuje dwa spośród swoich najpopularniejszych katamaranów motorowych: 60 Sunreef Power oraz 80 Sunreef Power.
Branża stoczniowa i offshore w Polsce od Bałtyku po Szczecin stoi przed unikalnymi wyzwaniami. Konstrukcje morskie pracują w warunkach wysokiej wilgotności, są stale narażone na słoną wodę i mgłę solną, a elementy wyposażenia jachtów czy platform wiatrowych muszą wytrzymać intensywne promieniowanie UV, wahania temperatury i obciążenia mechaniczne. Korozja stali jest w takich warunkach dobrze znana - cienkie powłoki cynkowe mogą dawać ochronę tylko przez pięć do dwudziestu pięciu lat zależnie od grubości i środowiska.
Ten flagowy koncept ma przeobrazić się w największy, luksusowy katamaran w historii, oferując wyjątkowy komfort, efektywność na długich dystansach oraz eksploracyjną autonomię. Jacht jest zaprojektowany do globalnej eksploracji i osiąga prędkość przelotową 14 węzłów i maksymalną 18 węzłów. Dźwig w kształcie litery A umożliwia łatwe operowanie dużymi tenderami, pojazdami podwodnymi lub łodzią wyścigową o długości 13-14 metrów, co zapewnia znaczne możliwości w zakresie spędzania czasu na wodzie.
W rozmowie z Prezesem władysławowskiego Szkunera Witoldem Wawrzonkoskim podsumowujemy ostatnie lata i proces wyprowadzania Spółki na prostą. Rozmawiamy jednak również o szansach, ale i potrzebach portu, stoczni i przetwórni, między innymi w kontekście rozwoju offshore.
Od 13 do 23 sierpnia 2025 roku trwały Otwarte Mistrzostwa Europy katamaranów Hobie Cat w ramach cyklu regat PGE Baltica Charlotta Days Ustka, gdzie 98 załóg z Europy, ale też między innymi Australii, Kanady i RPA zmierzyło się na kapryśnych wodach Bałtyku.
W dniach od 24 do 27 lipca 2025 roku Marina Yacht Park w Gdyni po raz szósty stała się centrum europejskiego jachtingu, goszcząc Polboat Yachting Festival – największe w Europie Środkowo-Wschodniej targi jachtowe na wodzie.
Ustka, malownicze nadmorskie miasto, po raz siódmy stanie się żeglarską stolicą podczas wydarzenia PGE Baltica Charlotta Days. Kulminacją będzie historyczne wydarzenie – pierwsze w Polsce Otwarte Mistrzostwa Europy katamaranów Hobie Cat, które rozegrają się na nieprzewidywalnych falach Bałtyku.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO