W Hamburgu odbył się 7 maja br. chrzest FGS Karlsruhe (F267). To ósma jednostka serii typu Braunschweig, określanej też jako projekt K130. Jej budowa trwa od 2020 roku i aktualnie trwa doposażanie okrętu w sprzęt, systemy i uzbrojenie. W niedalekiej przyszłości przejdzie także kontrole, próby morskie i testy odbiorcze.
Prokuratura w Sztokholmie może w ciągu najbliższych dni zakończyć śledztwo w sprawie ataków na rurociąg Nord Stream – wynika z informacji "Sueddeutsche Zeitung", NDR, WDR i "Zeit". Pozostanie to jednak bez wpływu na postępowanie, które nadal toczy się w Niemczech.
Uszkodzenia rurociągu budowanego w Niemczech, w Szlezwiku-Holsztynie są poważniejsze niż sądzono, został on przewiercony w co najmniej ośmiu miejscach - podał tygodnik "Spiegel". Gazociąg ma połączyć nowy terminal LNG w pobliżu Brunsbuettel z niemiecką siecią energetyczną.
W dramatycznym zdarzeniu niedaleko Karlsruhe statek towarowy, sterowany przez nietrzeźwą pilotkę, brutalnie uderzył w bramę śluzy na rzece Ren, pozostawiając za sobą szkody rzędu 1,5 miliona euro - informują niemieckie służby morskie.
Statek towarowy płynący z Bazylei w kierunku Karlsruhe staranował i zniszczył wrota śluzy na Renie w Badenii-Wirtembergii. Policja wodna szacuje szkody na około półtora miliona euro. Jednostką sterowała najprawdopodobniej pijana kobieta, pisze portal tygodnika "Spiegel". Prowadzone jest dochodzenie w sprawie zagrożenia dla ruchu żeglugowego.
Zespół nurków należących do grupy Baltictech odkrył na dnie Bałtyku wrak niemieckiego transportowca Gerrit Fritzen. Statek brał udział w operacji Hannibal i został zatopiony w jej trakcie przez radzieckie okręty. Jest też trzecim z pięciu jednostek morskich, które były zaangażowane do tej operacji, a jakie planowali znaleźć członkowie ekspedycji.
Prokuratura federalna w Karlsruhe w poniedziałek wszczęła śledztwo w sprawie domniemanego sabotażu i eksplozji w gazociągach Nord Stream 1 i 2 - poinformował rzecznik prokuratury. Istnieją podejrzenia o "umyślne spowodowanie wybuchu" i "antykonstytucyjny sabotaż".
Inwestycje na Odrze mają sprawić, by nie wypłycała się i nie pogłębiała, nie zmieniła koryta, a woda miała swobodny przepływ; poprawi to bezpieczeństwo przeciwpowodziowe - mówi PAP wiceszef Wód Polskich Wojciech Skowyrski. Rzeka nie będzie pogłębiana ani betonowana - dodaje.
Niski poziom wody na Renie budzi duże obawy operatorów żeglugi śródlądowej. Sytuacja znacznie utrudnia transport np. węgla i podnosi koszty frachtu, ponieważ towary muszą być rozdzielone na większą liczbę statków o mniejszej ładowności - informuje w środę „Tagesschau”.
Statki pływające po Renie w Niemczech mogą być załadowane tylko w części. Wynika to z niskiego poziomu wód w rzece.
ETA.fm Podcast - podsumowanie tygodnia CW17'24 i CW18'24
Czarter jednostek typu jack-up. Zasady zatrudniania statków instalacyjnych wyjaśnia Maciej Olczak, Prezes ENMARO
Wszczęto postępowanie w sprawie wydania DŚU dla budowy zakładu produkcji łopat do turbin wiatrowych firmy Vestas
Michał Dąbrowski prezesem Agencji Rozwoju Przemysłu
Kolejna wizyta ITS Luigi Rizzo w Porcie Gdynia. Włoska fregata chroni polskie wybrzeże
Od maja 2028 roku w Australii będzie obowiązywał zakaz eksportu żywych owiec drogą morską