Jak informuje Zarząd Portu Morskiego w Kłajpedzie, pierwszy w kraju ekologiczny statek napędzany wodorem i energią elektryczną, został zwodowany. Przeznaczony do odbioru odpadów z innych jednostek pływających ma wyróżniać się zeroemisyjnością, sprzyjając dekarbonizacji działalności portu.
Dynamiczny rozwój gospodarek krajów rozwijających się spowodował szybki rozwój portów i handlu morskiego, zmieniła się struktura środków transportu morskiego – podkreśla UNCTAD w najnowszym raporcie. Kraje Dalekiego Wschodu stały się kluczowymi graczami w globalnych łańcuchach wartości. Wraz z dynamicznym rozwojem produkcji pojawiły się również negatywne zjawiska. Szybko wzrosła emisje CO2 i szkodliwych substancji, środowisko zostało zanieczyszczone tworzywami sztucznymi i odpadami chemicznymi.
Po dwóch latach zakończyła się gruntowna modernizacja Żurawia Gdańskiego, czyli niekwestionowanej dumy i symbolu miasta. Kluczową zmianą wprowadzoną do budynku jest nowoczesny system przeciwpożarowy, polegający na użyciu mgły wodnej niskociśnieniowej. Wykonawcą projektu jest firma PHT Supon S.A. ze Staszyna.
Eureka Shipping, firma specjalizująca się w transporcie cementu, będąca własnością SMT Shipping i The CSL Group, ogłosiła 9 kwietnia rozpoczęcie budowy nowoczesnego, ekologicznego cementowca, przeznaczonego do obsługi tras na amerykańskich Wielkich Jeziorach (Great Lakes). Jednostka o nośności 12 500 ton został zaprojektowans w celu zastąpienia dwóch starszych jednostek, przy zachowaniu tej samej pojemności ładunkowej.
Bydgoska TELE-FONIKA Kable S.A. (TFKable) zmodernizowała swoje maszyny umożliwiając produkcję dłuższych lądowych i podmorskich rdzeni energetycznych. To duży krok w stronę znacznego zwiększenia mocy produkcyjnych firmy.
TELE-FONIKA Kable (TFK), globalny dostawca systemów kablowych HV i EHV dla sektora energii odnawialnej, wraz z JDR Cable Systems (JDR), brytyjskim dostawcą kabli podmorskich, zostali wybrani przez Grupę ORLEN i Northland Power do projektu budowy farmy wiatrowej Baltic Power w Polsce. Wspólnie z partnerami NKT i DEME Offshore zaprojektują, wyprodukują i zainstalują 340 km kabli lądowych i podmorskich.
Choć sytuacja z dostępnością pustych kontenerów, która była jednym z problemów, z jakimi zmagała się żegluga przed wojną w Ukrainie ustabilizowała się na tyle, żeby zejść z nagłówków branżowych portali, to izolacja Rosji może sprawić, że problem powróci. Już teraz, według wyliczeń analityków, w Rosji zalega około 150 tys. pustych kontenerów.
ThermaSmart® Marine 2.0 Black to kompletne rozwiązanie izolacyjne od Thermaflex, dedykowane do zastosowań w sektorze morskim. Rozwiązania stworzone z bezpośrednio ekstrudowanego, wysokiej jakości elastomeru termoplastycznego wzmocnionego folią aluminiową, doskonale sprawdzają się tam, gdzie występują wysokie wymagania dotyczące ochrony przed kondensacją – m.in. w przypadku rurociągów (głównie chłodniczych), kanałów wentylacyjnych, a także w systemach HVAC na jednostkach pływających.
Drugi statek z floty tworzonej przez Grupę Orlen dotarł do Świnoujścia z ładunkiem skroplonego gazu ziemnego. Gazowiec o nazwie Grażyna Gęsicka przetransportował do Polski około 65 tys. ton LNG z amerykańskiego terminala Freeport. Dostawa została zrealizowana na podstawie transakcji zawartej na rynku spotowym.
Podczas piątkowej debaty w Radzie Bezpieczeństwa USA wezwały jej członków do potępienia Korei Północnej za jej realizowane wbrew międzynarodowemu prawu kolejne próby z rakietami balistycznymi. Chiny i Rosja nie poparły tego wezwania.
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
Airmech Marine Equipment na targach METSTRADE 2025 – sukces, innowacje i nowe możliwości
Okręty podwodne mieczem sił morskich. Model odstraszania morskiego definiujący równowagę strategiczną
Ruszyła ogólnopolska kampania na rzecz offshore – Moc z Bałtyku
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało