Infrastrukturę nowego portu z głębokowodnym terminalem kontenerowym zrealizuje Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście; podpisana w 2023 r. umowa z belgijsko-katarskim konsorcjum nie obowiązuje - przekazał prezes portu Jarosław Siergiej.
Poświęcony „innowacjom, które zmieniają branżę” panel dyskusyjny na Kongresie Polskie Porty 2030 pokazał, że owszem, jesteśmy w stanie wykorzystywać nowinki technologiczne do kreatywnego zmieniania przemysłu na lepsze, ale wiele energii musimy poświęcić przede wszystkim na zabezpieczenie się przed tym związanymi z nimi nowymi zagrożeniami.
Wzmożona polska aktywność w offshore, szczególnie w morskiej energetyce wiatrowej, choć nie tylko, nieszczęśliwie zbiegła się w czasie z zagrożeniami na morzu wynikającymi z rosnącej wrogości Rosji skierowanej w stronę NATO. Czy kiedy ciężar polskiej energetyki przesunie się na Północ, na Bałtyk, nowe instalacje energetyczne będą bezpieczne? Gdzie kończy się odpowiedzialność operatora, a zaczyna odpowiedzialność państwa? Jak przygotować prawo i technologię do wyzwania zapewnienia bezpieczeństwa infrastrukturze na morzu?
Sojusznicy w ramach NATO muszą dołożyć wszelkich starań, by zwiększyć uwagę na podmorską infrastrukturę energetyczną Bałtyku – oznajmił w piątek w Wilnie szef Biura Bezpieczeństwa Narodowego Jacek Siewiera, który w ciągu ostatnich czterech dni odwiedził Szwecję, Finlandię, Estonię, Łotwie oraz Litwę.
W związku z prowadzonymi konsultacjami w ramach prac powołanego przez Ministra Obrony Narodowej Zespołu ds. opracowania raportu w ramach Paktu dla Bezpieczeństwa Polski – Pomorze Środkowe, w Gdyni odbyła się konferencja prasowa zespołu ds. opracowania raportu w ramach Paktu dla Bezpieczeństwa Polski. W jej trakcie zostały omówione istotne inwestycje dla rozwoju portów i energetyki na Pomorzu.
Druga edycja konferencji Green Energy Tricity zakończyła się sporym sukcesem, przyciągając ponad 250 uczestników, w tym gości najwyższej rangi. Tak pozytywne przyjęcie przewyższyło nawet oczekiwania organizatora, działającej od ponad 30 lat na rynku Grupy Technologicznej ASE.
Przeniesienie ciężaru energetyki z południa na północ Polski wiąże się nie tylko z budową morskich farm wiatrowych i elektrowni jądrowej, ale również całego mnóstwa wyzwań okołoinfrastrukturalnych i organizacyjnych, z jakimi przyjdzie nam się zmierzyć.
Pierwsza morska farma wiatrowa zaopatrująca w energię stany Rhode Island i Connecticut ma stanowić nowy kamień milowy w budowie morskich farm wiatrowych nie tylko w USA, ale też w ramach całej branży offshore wind. 3 września została przeprowadzona instalacja pierwszej turbiny morskiej tworzącej infrastrukturę energetyczną przedsięwzięcia, w które jest zaangażowana firma Ørsted.
Dynamiczny rozwój energetyki wiatrowej nie oddaje w pełni tkwiącego w niej potencjału. Mimo rekordów oddawanych mocy oraz licznych strategii rozwojowych, tempo unijnej energetyki wiatrowej nie spełnia oczekiwań interesariuszy branżowych oraz potrzeb rynku.
Na przełomie czerwca i lipca MSPiR zgłosiła cztery wnioski w związku z zakupami sprzętowymi. Aby skutecznie zapewnić bezpieczeństwo na Bałtyku, szczególnie w związku z budową infrastruktury energetycznej, morscy ratownicy potrzebują wiele stale modernizować i pozyskiwać wyposażenie do prowadzenia działań w ramach SAR (Search and Rescue).
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim