W czasie IAPH World Ports Conference odbyło się spotkanie kierownictwa Stowarzyszenia Portów i Przystani na którym omawiano sposoby doskonalenia współpracy zarządów portów ze służbami celnymi.
Ceny ropy na giełdzie paliw w Nowym Jorku rosną w trakcie wtorkowej sesji, lecz maklerzy podają, że surowiec w ujęciu miesięcznym zalicza już czwarty z kolei miesiąc ze zniżką notowań.
Porty Zatoki Gwinejskiej to bramy do prawdziwego bogactwa Afryki. To w ich rejonach skoncentrowanych jest wiele obszarów o kluczowym znaczeniu dla wielu gospodarek państw afrykańskich.
Wojna w Ukrainie może doprowadzić do głodu i niepokojów w Afryce i na Bliskim Wschodzie. Szczególnie zagrożony jest Egipt - ocenił w piątkowym artykule The Economist.
Brytyjski rząd chce, aby marynarka wojenna przejęła odpowiedzialność za patrole na kanale La Manche i zatrzymywanie łodzi z nielegalnymi imigrantami, a także rozmawia z Rwandą i Ghaną o wysyłaniu tam osób czekających na rozpatrzenie wniosków o azyl - podał w poniedziałek "The Times".
MSZ prowadzi wszelkie rozmowy konieczne do rozwiązania sytuacji - przekazał PAP rzecznik resortu Łukasz Jasina odnosząc się do informacji, że wśród porwanych w poniedziałek w Zatoce Gwinejskiej osób jest polski marynarz.
Piraci w poniedziałek zaatakowali na międzynarodowych wodach w Zatoce Gwinejskiej kontenerowiec handlowy pod banderą Liberii, biorąc szóstkę zakładników - poinformował we wtorek rzecznik duńskich sił zbrojnych.
Mimo rozwoju technologii, piractwo morskie nadal stanowi poważne zagrożenie dla marynarzy i armatorów. Możemy zaobserwować tendencję wzrostową pirackich ataków, w szczególności porwań dla okupu. Większość działań piratów ma miejsce na niezmiennych od lat akwenach, w szczególności w rejonie Zatoki Gwinejskiej.
Jednym z podstawowych celów działalności każdego armatora pozostaje możliwie jak najbardziej efektywne świadczenie wybranych przez siebie usług – włączając w to zapewnienie profesjonalnego oraz wykwalifikowanego personelu na statku. Ochrona zdrowia każdego z marynarzy pozostaje jednym z głównych obowiązków, które spoczywają na barkach armatorów i muszą być bezwzględnie przez nich respektowane, niezależnie od szerokości geograficznej.
Aż 45 państw członkowskich Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) oraz Hong Kong wyznaczyły marynarzy jako kluczowych pracowników, co ma pomóc w zakończeniu kryzysu załogowego.
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie
Wymiana doświadczeń podczas wizyty na budowie farmy wiatrowej Moray West w Szkocji
W tym miesiącu odbędzie się ćwiczenie taktyczno-specjalne z zakresu reagowania kryzysowego pk. "Sarex 24"