Szwedzki koncern poinformował, że od marca na czele segmentu poświęconego morskiej energetyce wiatrowej stanie David Flood, który przechodzi z norweskiej firmy Statkraft, gdzie także zajmował się sprawami dt. branży offshore wind. Dołączy też do Zespołu Zarządzania Obszarem Biznesowym Energii Wiatrowej.
Norweski sektor zbrojeniowy ubiega się o udział w programach obronnych Unii Europejskiej, choć Oslo nie należy do UE. Na przeszkodzie mogą stanąć systemy przeciwokrętowe firmy Kongsberg, które od 2015 roku trafiały do Rosji. Szef parlamentarnej komisji kontroli powiedział PAP, że sprawa jest poważna.
W Ministerstwie Aktywów Państwowych odbyło się pierwsze posiedzenie Zespołu ds. Udziału Komponentu Krajowego w Kluczowych Procesach Inwestycyjnych. Spotkaniu przewodniczył minister Wojciech Balczun. Podczas posiedzenia powołano ARP S.A. do pełnienia funkcji Koordynatora ds. Komponentu Krajowego.
Komisja Europejska zaproponowała w czwartek, by Europejska Inicjatywa Dronowa została uznana za projekt priorytetowy i została uruchomiona w pierwszym kwartale 2026 r. Zaawansowany technologicznie system mający zdolności do zwalczania dronów ma być w pełni funkcjonalny do końca 2027 r.
Dwa projekty flagowe: Mur Dronowy i Straż Wschodniej Flanki wymagają szczególnej pilności i powinny zostać zrealizowane bezzwłocznie w związku z naruszeniami przestrzeni powietrznej państw członkowskich - napisała Komisja Europejska w liście skierowanym do liderów krajów UE przed środowym szczytem.
Gaz-System ogłosił 20 projektów, które uzyskały przyznane przez spółkę granty w ramach XI edycji programu Fundusz Naturalnej Energii.
Pierwsza partia monopali, stalowych fundamentów dla projektu Baltica 2 realizowanego przez Ørsted i PGE, opuściła halę produkcyjną.Zakończenie pierwszej partii otwiera przygotowania do transportu morskiego i odbiorów kolejnych sekcji. Równolegle trwają kontrole jakości i prace powłokowe. Monopale dla projektu Baltica 2 dostarczą dwie firmy - EEW oraz Steelwind. EEW wyprodukuje 77 monopali. Pierwszy załadunek gotowych fundamentów na jednostkę transportową zaplanowano na koniec 2025 roku.
Ten flagowy koncept ma przeobrazić się w największy, luksusowy katamaran w historii, oferując wyjątkowy komfort, efektywność na długich dystansach oraz eksploracyjną autonomię. Jacht jest zaprojektowany do globalnej eksploracji i osiąga prędkość przelotową 14 węzłów i maksymalną 18 węzłów. Dźwig w kształcie litery A umożliwia łatwe operowanie dużymi tenderami, pojazdami podwodnymi lub łodzią wyścigową o długości 13-14 metrów, co zapewnia znaczne możliwości w zakresie spędzania czasu na wodzie.
Polskie Linie Oceaniczne podpisały porozumienie o współpracy z Uniwersytetem Morskim w Gdyni (UMG) w zakresie uruchomienia nowego kierunku studiów magisterskich. W ramach tego partnerstwa POL będzie dzielić się zarówno praktyczną, jak i teoretyczną wiedzą niezbędną do stworzenia nowego kierunku Informatyka na Wydziale Informatyki UMG.
Doświadczenia polskich firm zaangażowanych już teraz w realizację projektów offshore oraz możliwości włączenia się w łańcuch dostaw największego projektu II fazy – Bałtyk 1 – będą głównym tematem pierwszego Dnia Dostawcy, w całości dedykowanego tej inwestycji. Wydarzenie, organizowane przez Equinor i Grupę Polenergia, odbędzie się 16 września w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER i stworzy przestrzeń do dialogu, wymiany wiedzy oraz nawiązania kontaktów w ramach łańcucha dostaw.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”