Qatar Airways Cargo, wiodący na świecie międzynarodowy przewoźnik lotniczy cargo, oraz Cainiao, globalny lider logistyki e-commerce, oficjalnie poszerzyli umowę, której celem jest przyspieszenie dostaw transgranicznych w handlu internetowym. Na umowie może stracić żegluga.
Branża paliwowa alarmuje, że sankcje na import LPG z Rosji i Białorusi nadal są omijane, a proceder ten narasta. Ministerstwo Energii odpowiada, że podejmuje szereg działań w tej sprawie, zarówno na poziomie europejskim, jak i krajowym.
Opublikowany przez Actia Forum nowy raport w ramach cyklu Port Monitor przedstawia wyniki działalności polskich portów morskich w pierwszej połowie 2025 roku. Wyniki pokazują, że suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton).
Polska jest trzecim po Francji i Niemczech państwem w Unii Europejskiej, które w 2022 r. odnotowało najwyższą liczbę zgonów w wyniku utonięcia - poinformował we wtorek Eurostat. Trzy lata temu w Polsce utonęło 535 osób; o 69 więcej w porównaniu z poprzednim rokiem.
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Ekstremalne upały, które pojawiły się wyjątkowo wcześnie, przynoszą suszę w Europie, zwłaszcza w Serbii, Czechach i na Węgrzech. Wysokie temperatury i niskie opady zagrażają rolnictwu i spowodują zapewne wzrost cen żywności. Morze Śródziemne gotuje się. Nawet wschodnie Chiny ogarnęła przedterminowa fala upałów.
W 2025 r. zbiornikowce ładujące ropę naftowa w terminalach amerykańskich będą miały dużo pracy. Eksport Stanów Zjednoczonych utrzymał się na stabilnym poziomie w 2024 r. 4,1 mln baryłek dziennie w okresie styczeń-grudzień 2024 r. To zapewniło dostawcom ropy z USA 9,3% udział w światowym handlu. Eksport z Zatoki Perskiej utrzymała się na poziomie 17,5 mln baryłek dziennie w 2024 r. Stanowiło to 40% globalnej podaży w handlu ropą naftową.
Bezpieczeństwo energetyczne krajów UE jak nigdy dotąd zależy od portów morskich. Również polska gospodarka żyje dzięki polskim portom. Dzieje się tak, mimo że import produktów energetycznych do UE zmniejszył się w 2024 r. w porównaniu z 2023 r., zarówno pod względem wartości, jak i ilości – informuje Eurostat w najnowszym raporcie pt. „EU imports of energy products - latest developments”. O roli portów w systemie bezpieczeństwa energetycznego będziemy rozmawiać podczas Kongresu Polskie Porty 2030.
Bezpieczeństwo energetyczne krajów UE jak nigdy dotąd zależy od portów morskich. Również polska gospodarka żyje dzięki polskim portom. Dzieje się tak, mimo że import produktów energetycznych do UE zmniejszył się w 2024 r. w porównaniu z 2023 r., zarówno pod względem wartości, jak i ilości – informuje Eurostat w najnowszym raporcie pt. „EU imports of energy products - latest developments”.
W 2024 r. Chiny były trzecim co do wielkości partnerem eksportu towarów z UE (8,3%) i największym partnerem importu towarów z UE (21,3%). Spośród krajów UE, przez Holandię docierał największy wolumen towarów na rynki przemysłowe i konsumpcyjne kontynentu europejskiego.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO