Rząd Irlandii chce odsyłać z powrotem do Wielkiej Brytanii nielegalnych imigrantów, których coraz większa liczba przyjeżdża z stamtąd w związku z przyjęciem przez brytyjski parlament ustawy pozwalającej na ich deportacje do Rwandy.
Porty brytyjskie po kryzysie 2008-2009 znalazły się na równi pochyłej. Po wyjściu Wielkiej Brytanii z UE i pandemii Covid działały ze zmiennym szczęściem. W niektórych portach przeładunki nawet rosły. A ponieważ porty są zwierciadłem gospodarki, przegląd ich statystyk daje dobry obraz tego co dzieje się z gospodarką Albionu po opuszczeniu Unii Europejskiej.
O wyzwaniach związanych z raportowaniem ESG rozmawiamy z radcą prawnym z Legal Marine, Mateuszem Romowiczem.
Portland ma swoje powody do sławy, lecz wszystkie je teraz przyćmiewa Bibby Stockholm, niemal stumetrowa barka zacumowana w tamtejszym porcie, na którą brytyjski rząd będzie wysyłał nielegalnych imigrantów. Pierwsza grupa 50 osób ma zostać na niej zakwaterowana we wtorek.
Wielka Brytania formalnie podpisała w niedzielę porozumienie o wejściu do Wszechstronnego i Postępowego Porozumienia na rzecz Partnerstwa Transpacyficznego (CPTPP), bloku handlowego 11 państw, leżących wokół Pacyfiku. To najważniejsza umowa handlowa Wielkiej Brytanii, zawarta po brexicie.
Na trzy dni - czwartek, piątek i sobotę - władze portu w Dover w południowo-wschodniej Anglii rozłożyły ruch autokarów, które miały wjechać na promy w Wielki Piątek. Ma to zapobiec powtórzeniu się sytuacji z ostatniego weekendu, gdy przy wjeździe do portu powstały wielogodzinne korki.
Nawet kilkanaście godzin musiały czekać w sobotę samochody osobowe, autokary i ciężarówki, aby wjechać do portu w Dover w południowo-wschodniej Anglii, skąd wypływają promy przez kanał La Manche. Po południu korki nieco się skróciły, ale ruch nadal nie odbywa się na bieżąco.
Wielka Brytania przyspieszy procesy planowania i wydawania zgody na budowę dla projektów z niedawno zakończonych, obecnie trwających i nadchodzących aukcji dla morskiej energetyki wiatrowej, aby szybciej wprowadzić do sieci nowe moce energetyczne, ułatwić wzrost gospodarczy i tworzenie miejsc pracy.
Branża portowa w Wielkiej Brytanii to bardzo istotna i ważna gałąź całej gospodarki, co wynika nie tylko z historii i tradycji, ale również i współczesnych wymogów oraz oczekiwań biznesowych. Świadczy o tym, to że 95% towarów powiązanych z gospodarką Zjednoczonego Królestwa obsługiwanych jest właśnie drogą morską.
W latach 2019–2020 wydatki gospodarstw domowych na produkty rybołówstwa i wyroby akwakultury wzrosły o 17%. Spożycie świeżych ryb wzrosło o 7% w wymiarze wartościowym i o 4% wzrosło spożycie wyrobów – podają analitycy EUMOFA w najnowszym raporcie "The EU Fish Market".
Baltic Power rozmawia z rybakami z polskiego wybrzeża
20 maja rozpocznie się 16. edycja ćwiczeń taktyczno-specjalnych pk. "Renegade/Sarex-24"
Nadir i Zenit - nowe Omegi w barwach Politechniki Morskiej w Szczecinie ochrzczone
Kolejne ataki Huti na żeglugę na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej
Noc Muzeów 2024 w Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni
Arkadiusz Marchewka: rozwój żeglugi śródlądowej jednym z priorytetów Ministerstwa Infrastruktury