Nowe jachty zasilą flotę Jacht Klubu Politechniki Morskiej w Szczecinie. Uroczystość chrztu jednostek uświetniła oficjalne podniesienie bandery i start sezonu żeglarskiego w Centrum Żeglarskim w Szczecinie, w sobotę 11 maja.
Powiązane z polską firmą Unibaltic Sp. z o.o. przedsiębiorstwo z siedzibą na Cyprze Unibaltic Shipping nabyło nowy statek przeznaczony do transportu chemikaliów. Jednostka o nazwie Apatyth ma stanowić krok ku odmłodzeniu floty firmy i zapewnić skuteczne realizowanie zleceń w zakresie transportu ładunków.
Po dziewięciu latach użytkowania przedsiębiorstwo Unibaltic Holdings Ltd. zdecydowało się na zbycie swojego zbiornikowca produktowego.
Flota Unibaltic Shipping Ltd zwiększyła się do 10 statków. Najnowszym nabytkiem firmy został chemikaliowiec, który otrzymał imię Agath 2.
80-tonowa rampa została załadowana w Gdyni i trafiła na terminal Stena Line w szwedzkiej Karlskronie.
Przedstawiciele Unibaltic Shipping Ltd. poprowadzili gościnne wykłady dla studentów Wydziału Nawigacyjnego w Akademia Morska w Szczecinie. Podczas spotkań prezentowali fakty i mity na temat m.in. eksploatacji chemikaliowców.
Unibaltic, zarejestrowany na Cyprze armator obsługujący flotę z biura w Szczecinie, sprzedał najstarszy statek w swojej flocie.
W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A., trwa remont jednostki Apatyth należącej do szczecińskiego armatora firmy Unibaltic. Chemikaliowiec Apatyth to jedna z jedenastu jednostek tego armatora, którego współpraca ze stocznią trwa od wielu lat.
Szczecin i Świnoujście, a w zasadzie Zespół Morskich Portów Szczecin – Świnoujście to organizm gospodarczy kierowany przez jeden zarząd. Taki model organizacji pozwala na prowadzenie wspólnej polityki planistycznej, inwestycyjnej i operacyjnej. Na konkurencyjnym rynku portowym jest to niezaprzeczalnym atutem, zapewniającym ugruntowaną pozycję z dobrymi perspektywami na przyszłość nie tylko dla samych portów, ale również i korzystających z nich statków.
Japonia z flotą o wartości przekraczającej 115,76 mld dol. przoduje jako państwo w rankingu Vessels Value od ubr. Ale to Chiny z flotą około 6 900 statków są w UNCTAD czołowym operatorem. Natomiast Grecy przebijają wszystkich nośnością statków, ponieważ dysponują ponad 364 mln dwt. Ponad 6,5 tys. statków nosi banderę Panamy. Polska od dawna nie jest brana w pod uwagę w tego typu rankingach.
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku