Znajdujący się w służbie w latach 1968-2007 były lotniskowiec typu Kitty Hawk, ex-USS John F. Kennedy (CV-67) dopełni swój los w stoczni EMR International Shipbreaking Limited, mieszczącej się Brownsville w Teksasie, zajmującej się złomowaniem okrętów. Wraz z jego rozbiórką domyka się rozdział okrętów tej klasy w US Navy, które posiadały napęd konwencjonalny. Obecnie wszystkie mają napęd atomowy.
Marynarka Wojenna Stanów Zjednoczonych i Huntington Ingalls Industries potwierdziły plany przesunięcia daty dostawy drugiego lotniskowca klasy USS John F. Kennedy o ponad rok i zwiększenie podstawowego budżetu o prawie 400 milionów dolarów. Decyzja ta nawiązuje do długich opóźnień i powtarzających się podwyżek kosztów budowy pierwszego w swojej klasie USS Gerald Ford.
Najnowszy amerykański lotniskowiec z napędem atomowym został w poniedziałek zwodowany w zakładzie Huntington Ingalls Industries' (HII) w stanie Virginia.
W sobotę, 7 grudnia 2019 r., w stoczniowym wydziale Huntington Ingalls Industries - Newport News Shipbuilding (HII-NNS) w Newport News, w stanie Virginia miała miejsce ceremonia chrztu lotniskowca USS John F. Kennedy (CVN 79). Matką chrzestną została córka prezydeta Johna F. Kennedy'ego - Caroline Bouvier Kennedy.
Budowa drugiego lotniskowca typu Gerald Ford jest już na półmetku – poinformowała amerykańska marynarka wojenna.
MRiRW planuje zmniejszyć liczbę statków do połowów na Zalewie Wiślanym i Zalewie Szczecińskim
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Uroczyste otwarcie wystawy „Pod misyjną banderą” już 27 listopada przed Centrum Weterana
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta