Dwa statki rosyjskiej floty cieni znajdowały się w zasięgu incydentów z dronami, do których doszło w środę nad lotniskami na Półwyspie Jutlandzkim i w poniedziałek w Kopenhadze – wynika z analizy duńskiej telewizji TV2.
Dwa dni po tym, jak nad lotniskami w Kopenhadze i Oslo zaobserwowano nieznane drony, co spowodowało zamknięcie obiektów, kolejne bezzałogowce dziś w nocy pojawiły się nad kolejnymi lotniskami: w Aalborgu, Esbjergu, Sonderborgu i Skrydstrup. Media ponownie twierdzą, że maszyny mogły startować z przepływających w okolicy statków.
Abudża zaproponowała Trypolisowi budowę gazociągu, którym nigeryjski gaz płynąłby przez Niger lub Czad do Libii i dalej przez Morze Śródziemne do Europy, uniezależniając ją od gazu rosyjskiego.
Przy nabrzeżach, na których swoje przeładunki realizuje Port Gdański Eksploatacja, nieustannie trwa praca. W ostatnim czasie obsługiwane były m.in. jednostki Rostrum Optima i Matin Bey, które przywiozły do Polski węgiel oraz wyroby stalowe.
Frachtowiec MN Kostas pływający pod banderą Sierra Leone częściowo zatonął w pobliżu Krety. Załoga została bezpiecznie ewakuowana.
Władze Szwecji od niedzieli zaostrzają kontrole zagranicznych statków na Morzu Bałtyckim, aby przeciwdziałać zagrożeniom ze strony rosyjskiej floty cieni. Dodatkowy nadzór umożliwiło wejście w życie nowych przepisów.
Prowadzone od ubiegłego roku śledztwo Interpolu wykazało, że Rosja wykorzystuje stare statki pływające pod banderami egzotycznych krajów nie tylko do przemytu objętej sankcjami ropy, ale i do dostarczania nielegalnej broni i sprzętu wojskowego siłom swojego sojusznika marszałka polowego Chalify Haftara kontrolującego wschodnią część podzielonej Libii.
Chińskie firmy są zaangażowane w jedną trzecią z 231 portów Afryki, co oznacza znacznie większą obecność i wpływy, niż gdziekolwiek indziej na świecie.
Od końca ubiegłego roku już ponad tysiąc kontenerowców tworzących tak zwaną flotę cieni zostało objętych sankcjami Zachodu, a o statki, które nie znalazły się na listach sankcyjnych, rywalizują ze sobą Rosja, Iran i Wenezuela - wynika z danych Międzynarodowej Organizacji Morskiej, agendy ONZ.
Tankowiec do przewozu ropy naftowej Meru pływający pod banderą Sierra Leone to kolejny przypadek jednostki omijającej sankcje nałożone na handel rosyjską ropą. Jak dokładnie się to odbywa pokazują jego ostatnie posunięcia.
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej