Główny port Litwy kończy swój pierwszy projekt elektryfikacji nabrzeża. Lądowa stacja zasilania została już zainstalowana w Bazie Flotowej i zostanie przetestowana do końca roku. Będzie ona dostarczać energię elektryczną do nowego statku do zbiórki odpadów, napędzanego wodorem i energią elektryczną, który przypłynie do Kłajpedy jeszcze w tym roku.
Główny port Litwy postawił sobie za cel stanie się pionierem we wdrażaniu ekologicznych rozwiązań w myśl dekarbonizacji branży morskiej. Do szeregu już prowadzonych inwestycji dołącza kolejną, czyli stanie się pierwszym podmiotem wśród państw nadbałtyckich, który będzie produkował i dostarczał ekologiczny wodór jako paliwo dla różnej maści statków. 30 maja zarząd Portu Kłajpeda poinformował o otrzymaniu pozwolenia na budowę.
Port w Kłajpedzie otwiera nowoczesną bazę floty, która pomieści cały specjalistyczny sprzęt portu i będzie służyć jako nowy dom dla statków Zarządu Portu. Jest to strategicznie ważny obiekt, zapewniający szybką reakcję na sytuacje awaryjne i jeszcze płynniejszą konserwację portu.
Trwa przygotowanie sprzętu dla litewskiego portu w Kłajpedzie, przeznaczonego do dostarczania energii elektrycznej do statków z lądu. W szczególności zostaną zelektryfikowane nabrzeża, przy których cumują promy. Sprzęt zostanie dostarczony z Estonii, a prace związane z jego instalacją, z uruchomieniem i dostosowaniem zostaną przeprowadzone przez Aktsiaselts BLRT ERA.
Port w Kłajpedzie zostaje włączony przez singapurską firmą X-Press Feeders do jej szlaku żeglugowego obsługiwanego przez kontenerowce napędzane zielonym metanolem. Na litewskie wody 16 września wpłynął pierwszy statek poruszający się tą trasą, Eco Umande. Ma to stanowić początek nowy ery w zrównoważonej żegludze.
W zeszłym roku przeładunki w Porcie Kłajpeda przekroczyły 46 mln ton. To najlepszy wynik w historii obiektu. Ten wynik przełożył się na ponad 800 mln euro wpływów do litewskiego budżetu.
Port w Kłajpedzie przeładował w zeszłym roku 38,22 mln ton towarów. To o 4,5 proc. lepszy wynik niż w 2011 rok, kiedy padł poprzedni rekord.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?