Po dłuższym postoju w duńskim Port Esbjerg, platforma wiertnicza Noble Highlander, obecnie działająca pod nazwą PV DRILLING IX, zakończyła etap przygotowań i wyruszyła w dalszą podróż.
Spółka operatorska Blue Water wprowadza olej napędowy HVO (hydroodporniony olej roślinny) jako paliwo do działalności portowej w Esbjerg, Aarhus i Lindø w Danii. Przejście na olej napędowy HVO zmniejszy emisje nawet o 90% w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym.
Zarząd portu w duńskim Esbjergu poinformował o zakończeniu operacji pogłębiania 21,6-kilometrowego toru podejściowego do 12,8 metra. Dzięki temu do portu będą mogły wpływać większe jednostki. Administracja obiektu nie ukrywa, że projekt jest realizowany w dużej mierze z myślą o offshore wind i potrzebach wojska.
Port Esbjerg i WindPort dzieli około 260 kilometrów – odległość, którą statki mogą pokonać w ciągu jednego dnia. Jednak strategiczne partnerstwo między tymi portami opiera się nie tylko na ich bliskim położeniu, lecz także na wspólnej wymianie wiedzy i doświadczeń. Celem tej współpracy jest wzajemne wspieranie rozwoju oraz wzmacnianie pozycji obu portów w sektorze morskiej energetyki wiatrowej.
W ostatnich latach Port Esbjerg rozrósł się poprzez skalowanie swojej działalności i zacieśnianie współpracy z firmami i partnerami z różnych branż. Teraz największy duński port na Morzu Północnym rozrasta się również w bardzo dosłownym sensie. Zakończony został piąty etap rozbudowy portu, co stanowi ważny kamień milowy.
Porty morskie jak nigdy dotąd odrywają decydującą rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa energetycznego Polski. Dostawcy surowców energetycznych i produktów decydują o stabilności aktywności przemysłowej państwa, zapewnieniu nieprzerwanej działalności przemysłu chemicznego i innych branż, utrzymania ciągłości procesów transportowych. Budowa morskich farm wiatrowych i elektrowni jądrowej wraz infrastrukturą dostępową jest możliwa tylko pod warunkiem sprawnej działalności terminali w dużych i małych portach morskich.
Magazynowanie CO2 pod powierzchnią Morza Północnego od dawna było strategiczną ambicją sektora energii odnawialnej. Teraz ambicja ta stała się rzeczywistością, ponieważ Projekt Greensand stanie się pierwszym w UE obiektem do składowania dwutlenku węgla na pełną skalę.
Port w duńskim Esbjergu otrzymał finalne pozwolenie środowiskowe na pogłębienie prawie 22-kilometrowego toru podejściowego. Po zakończeniu prac będzie mógł przyjmować większe statki, w tym okręty wojenne NATO.
W Szczecinie, do którego z Warszawy udał się duński król Fryderyk X w ramach swojej pierwszej, oficjalnej wizyty zagranicznej, monarcha mógł poczuć się jak w domu. Pomorze Zachodnie nazywane jest „Małą Danią”, z racji skali i wysokiego poziomu innowacyjności skandynawskich inwestycji w tym regionie. Wizyta stanowiła okazję do inauguracji kolejnych, przełomowych projektów jak budowa nowej fabryki, produkującej komponenty dla energetyki wiatrowej przez duńską firmę Vestas.
Podczas gdy Port Esbjerg wciąż umacnia swoją pozycję wiodącego międzynarodowego portu wiatrowego, z coraz większą śmiałością spogląda w stronę innych obszarów biznesowych. Zarząd portu deklaruje, że chce się skupić na prowadzeniu bardziej globalnej i zróżnicowanej działalności.
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki