Deltamarin i BAR Technologies wprowadzają nową, wspólnie opracowaną konstrukcję kadłuba, zoptymalizowaną pod kątem wiatru. Obie firmy podkreślają, że ich partnerstwo w ramach tego przedsięwzięcia wskazuje na ich ciągłe zaangażowanie w dekarbonizację żeglugi oraz sięganie po przyszłościowe rozwiązania dla żeglugi. Wiatr, który niegdyś był głównym napędem statków i okrętów przemierzających morza i oceany w ich wizji wraca do łask, zaczynając nowy rozdział w historii transportu morskiego.
Pierwsze litery od angielskich rzeczowników Enviromental Social Governece. Środowisko, kwestie społeczne i zarządzanie, w skrócie ESG, to jeden z najgorętszych tematów w biznesie w ogóle, w tym oczywiście, w szeroko rozumianej branży morskiej: przemyśle stoczniowym i żegludze.
Przy nabrzeżu terminalu HES Gdynia Bulk Terminal w Porcie Gdynia cumuje wyjątkowy statek. Masowiec Pyxis Ocean to jedna z niewielu jednostek na świecie, które za pomocą dwóch stalowo-kompozytowych żagli wykorzystują energię wiatru do wspomagania konwencjonalnego napędu. Dzięki temu wyraźnie spada zużycie paliwa, a co za tym idzie – emisje CO2.
Ocean Technologies Group zapewnia cyfrowe rozwiązania w zakresie uczenia się, oceny, morskiego HR i zarządzania flotą. Od pewnego czasu współpracuje z Szkołą Morską w Gdyni, a okazją do wymiany doświadczeń w zakresie edukacji morskiej były targi Nor-Shipping 2023 w Oslo.
Odbywające się na początku czerwca Nor-Shipping 2023 to niewątpliwie najważniejsze wydarzenie roku w biznesie morskim. Przytłaczał ogrom około 1 000 wystawców oraz około 50 tys. uczestników - przedstawicieli biznesu i polityki, nauki i klastrów morskich, czołowych firm badawczych i eksperckich z całego świata. Polska przyjechała na Nor Shipping z wodorem.
HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering dołącza do pierwszego w swoim rodzaju projektu badawczego, który angażuje zarówno południowokoreańskiego stoczniowca, jak i wiodące instytucje europejskie, które będą pracować nad pierwszymi wielkoskalowymi zbiornikami ładunkowymi na wodór. Jest to część umowy między Unią Europejską a Koreą Południową, która ma na celu zwiększenie udziału w badaniach nad nowymi technologiami i koordynację wysiłków.
Podczas 29. edycji Nor-Shipping - targów morskich kończących się dzisiaj w Norwegii przyznano prestiżowe nagrody: Next Generation Ship Award, Ocean Solutions Award oraz Young Entrepreneur Award.
W pierwszym tygodniu czerwca trwają targi Nor Shipping. Bicie dzwonu Oslo Børs będzie słyszalne w całym światowym przemyśle oceanicznym. Specjalna ceremonia oznacza nie tylko otwarcie rynku, ale także początek Nor-Shipping 2023. Podkreśla to znaczenie giełdy jako światowego lidera w finansowaniu shippingu. Øivind Amundsen, dyrektor generalny Oslo Børs wyjaśnia, w jaki sposób budowana była siła norweskiego klastra morskiego oraz jak Grupa Euronext przyczynia się do budowania morskiej potęgi Norwegii.
Fińsko-brytyjski duet technologicznej branży morskiej dąży do urzeczywistnienia innowacyjnego projektu budowy kontenerowców Aframax napędzanych siłą wiatru. Powrót do historycznych rozwiązań ma być kluczem do dekarbonizacji żeglugi.
Dziś oficjalne otwarcie Nor-Shipping 2023 - międzynarodowych targów, które uznawane są za najważniejsze wydarzenie branży morskiej w Europie. Główna wystawa Nor-Shipping, gromadzi prawie 1000 międzynarodowych wystawców i dziesiątki tysięcy delegatów. Organizatorzy wierzą, że będzie to „największy i najlepszy tydzień Nor-Shipping w historii”.
Święto Straży Granicznej. Ponad trzy dekady obrony granicy na lądzie i morzu
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Babcock nawiązuje współpracę z Saab w związku z budową korwet dla sił morskich Szwecji
Ubezpieczenie "Miecznika" zgodne z prawem? Wraca temat zarzutów o nieprawidłowości przy zakupie
MKiŚ: do 14 czerwca br. przedłużono prace dot. ceny maksymalnej za energię elektryczną z offshore
Zyski spadają, oczekiwania rosną. Hapag-Lloyd aktualizuje prognozy na 2024