Chociaż linia brzegowa Słowenii liczy zaledwie 44 km, to wyróżnia się jednym z najszybciej rosnących portów w regionie Adriatyku. Port w Koprze kolejny rok z rzędu zanotował dobre wyniki, w 2024 r. przeładowano tam ponad 1,13 mln TEU i ustanowiono nowy rekord przepustowości. Co wpływa na dynamikę wzrostu? Jakie elementy są składową sukcesu?
W Porcie Koper odbyło się wyjątkowe wydarzenie – dziewiczy rejs AICC Huanghu, zupełnie nowego statku typu ro-ro. Jednostka ta, zbudowana i zwodowana w 2025 roku, otwiera nowy rozdział w transporcie pojazdów między Azją a Europą Środkową i Bliskim Wschodem.
Rok 2023 spółka Luka Koper może zaliczyć do udanych. Firma zanotowała wyniki biznesowe utrzymujące się na poziomie porównywalnym do roku poprzedniego. Pomimo globalnych niepewności związanych z wolniejszym ożywianiem gospodarki światowej i trudnościami logistycznymi, spółka odnotowała wzrost przeładunków, osiągając 22,3 mln ton towarów.
Przedstawiciele Departamentu Handlowego Portu Gdańsk odwiedzili słoweński Port Koper (Luka Koper), będący największym obiektem przeładunkowym dla branży samochodowej w basenie Morza Śródziemnego. Wizyta wiązała się także z rozwojem współpracy państw Europy Środkowo-Wschodniej w ramach inicjatywy Trójmorza, gdzie porty morskie odgrywają istotną rolę w rozwoju Unii Europejskiej.
Deepwater Container Terminal Gdańsk laureatem „Bursztynowej Kaczki”. Nagroda została wręczona w piątek podczas spotkania biznesu morskiego wybrzeża gdańskiego „Wspólna Kaczka” 2018. Gala odbyła się w Gdynia Arenie.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?