10 września br. w kilku językach opublikowano „Guidelines on Cooperation between Customs and Port Authorities”. Światowa Organizacja Celna (WCO) i Międzynarodowe Stowarzyszenie Portów i Przystani (IAPH) opublikowały zaktualizowany przewodnik na temat zasad metod współpracy między służbami celnymi a władzami portowymi i zarządami terminali oraz ich klientów.
Doświadczenia polskich firm zaangażowanych już teraz w realizację projektów offshore oraz możliwości włączenia się w łańcuch dostaw największego projektu II fazy – Bałtyk 1 – będą głównym tematem pierwszego Dnia Dostawcy, w całości dedykowanego tej inwestycji. Wydarzenie, organizowane przez Equinor i Grupę Polenergia, odbędzie się 16 września w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER i stworzy przestrzeń do dialogu, wymiany wiedzy oraz nawiązania kontaktów w ramach łańcucha dostaw.
Sea Women of Melanesia to pierwsza w regionie Pacyfiku organizacja zajmująca się ochroną środowiska morskiego, złożona wyłącznie z kobiet. Jej członkinie to rdzenne mieszkanki Papui-Nowej Gwinei. Mają na koncie ponad 330 badań raf i pomogły zabezpieczyć tysiące hektarów w 25 rezerwatach morskich. W sierpniu br. panie z Sea Women of Melanesia zdobyły EquatorPrize 2025!
Jak poinformował Equinor, ruszyła rejestracja na pierwszy Dzień Dostawcy w całości poświęcony projektowi Bałtyk 1. To szansa dla polskich firm na obecność w łańcuchu dostaw największej i najbardziej zaawansowanej morskiej farmy wiatrowej w II fazie rozwoju offshore wind w Polsce.
Szanghaj to modelowy port morski, który świetnie żyje w symbiozie z dynamicznie rozwijającym się miastem, pełnymi garściami czerpiący z szybko rozwijającą gospodarką Chin. Szanghaj to wiodące „wrota” dla chińskiego eksportu. To również ośrodek biznesu morskiego, instytucji finansowych, prawnych i agencyjnych. To dynamicznie rosnąca gwiazda globalnej logistyki morskiej. Tutaj ma również, przy ulicy Yan’an East Road, swoją główną siedzibę Chipolbrok, działające do 1951 r. Chinese-Polish Joint Stock Shipping Company.
W Gdyni odbywają się kolejne konferencje wodorowe, na których z nadzieją mówi się o zielonym wodorze i możliwościach wejścia w ten rynek polskich firm. A rynek się rozpędza. Wartość europejskiego rynku zielonego wodoru została oszacowana na 4,53 mld USD w 2023 r. i oczekuje się, że do 2034 r. będzie warta około 97,83 mld USD przy CAGR wynoszącym 40,72% - informuje Cervicorn Consulting Business Industry w najnowszym raporcie. Przemysł wodorowy przyspiesza, również w produkcji statków. Pojawia się szansa, również dla polskich stocz
Po instalacji demonstratora broni laserowej (laser weapon demonstrator, LWD) na pokładzie niemieckiej fregaty FGS Sachsen (F 219) w czerwcu 2022 roku, pomyślnie zakończono próby broni laserowej w środowisku morskim. W przedsięwzięcie są zaangażowane MBDA Deutschland GmbH i Rheinmetall.
Mieszkańcowi Florydy, który zbudował pływający kołowrotek wzorowany na zabawce dla chomika i miał zamiar przebiec nim Atlantyk, grożą zarzuty federalne po tym, gdy Straż Przybrzeżna spędziła pięć dni na ściąganiu go na brzeg - poinformowała w czwartek agencja Reutera.
Najnowszy odcinek Uwaga Wodór! pt. "Energia i magazynowanie - rozmowa z Barbarą Adamską - prezeską PSME " jest już w sieci!
Najnowszy odcinek Uwaga Wodór! pt. "Jak dobrze zacząć, czyli systemy wspomagające projektowanie?" jest już w sieci! Prowadzący Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski, zaprosili do rozmowy ekspertkę Katarzynę Więckiewicz-Dominiczak z e-engineer.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?