28 czerwca br., o godzinie 18.30 rosyjski statek Khatanga, który przez osiem lat pozostawał w Porcie Gdynia, dotarł do duńskiego portu Esbjerg. Tam, w certyfikowanej stoczni złomowej, jednostka zostanie rozebrana zgodnie z unijnymi wymogami bezpieczeństwa i ochrony środowiska.
Trzeci panel podczas drugiego dnia Kongresu Polskie Porty 2030 dotyczył mocno komentowanego w ostatnim czasie zagrożenia dla działalności morskiej infrastruktury, tak energetycznej, jak i przybrzeżnej, w tym portowej. Perspektywę służb, instytucji państwowych oraz podmiotów prywatnych prezentowali uczestnicy panelu pt. „Bezpieczeństwo portów i szlaków morskich – Ochrona infrastruktury krytycznej i strategiczne znaczenie infrastruktury podwójnego zastosowania.
Rosyjski tankowiec Khatanga, który od 2017 roku stał opuszczony w Gdyni, w końcu opuścił port. Statek został odholowany do Danii do stoczni rozbiórkowej.
Port Gdynia poinformował o planowanym na czwartek, 8 maja przemieszczeniu jednostki Khatanga wewnątrz portu. Celem operacji jest zacumowanie statku dziobem w kierunku wyjścia z portu, co pozwoli na skrócenie czasu i usprawnienie przyszłej operacji wyprowadzenia tankowca, której termin zależny jest od otrzymania dokumentów ze strony duńskiej.
Port Gdynia podał, że tankowiec Khatanga, który od 2017 roku stoi opuszczony przy portowym nabrzeżu, jest gotowy do opuszczenia Gdyni. Oczekuje jednak na dokumenty z Danii.
Od kiedy w 2017 roku tankowiec Khatanga wpłynął do Portu Gdynia niewiele się na nim zmieniło. W kajutach pozostały prywatne przedmioty marynarzy, a na mostku cała dokumentacja. Zarząd Morskiego Portu Gdynia w ciągu ostatnich dwóch miesięcy przygotował jednak jednostkę do odholowania do stoczni rozbiórkowej. Słynna Khatanga opuści Polskę już niedługo.
W zeszłym roku operatorzy porzucili łącznie ponad 300 statków w porównaniu do ponad 130 statków handlowych porzuconych w 2023 r. W 2024 r. armatorzy porzucili ponad 3 000 marynarzy, podczas gdy w 2023 r. liczba porzuconych marynarzy przekroczyła 1 600 osób – wynika z najnowszego raportu Międzynarodowej Federacji Pracowników Transportu International Transport Workers’ Federation (ITF), który został przekazany International Maritime Organization (IMO),
Port Gdynia poinformował, że dzisiaj o godzinie 10:00 zostaną przeprowadzone prace techniczne na pokładzie jednostki Khatanga, służące przygotowaniu do jej usunięcia z Portu Gdynia. Rosyjski statek, który od 2017 r. cumuje w gdyńskim porcie nie nadaje się do samodzielnej żeglugi.
Trwają intensywne przygotowania do wyprowadzenia jednostki "Khatanga" z Portu Gdynia - przekazała PAP rzeczniczka Zarządu Morskiego Portu Gdynia (ZMPG). Rosyjski statek, który od 2017 r. cumuje w gdyńskim porcie; nie nadaje się do samodzielnej żeglugi.
Statek "Khatanga", który od kilku lat cumuje w gdyńskim porcie, nie nadaje się do samodzielnej żeglugi. Port Gdynia podał, że jednostka docelowo prawdopodobnie zostanie zezłomowana. W czwartek Ministerstwo Infrastruktury zapowiedziało, że statek, który cumuje w porcie od 8 lat zostanie z niego usunięty.
Airmech Marine Equipment na targach METSTRADE 2025 – sukces, innowacje i nowe możliwości
Okręty podwodne mieczem sił morskich. Model odstraszania morskiego definiujący równowagę strategiczną
Ruszyła ogólnopolska kampania na rzecz offshore – Moc z Bałtyku
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury