25 kwietnia 2025 roku Uniwersytet Morski w Gdyni podpisał porozumienie o współpracy z Grupą GeoFusion Sp. z o.o. Dokument sygnowali JM Rektor prof. dr hab. inż. kpt. ż.w. Adam Weintrit oraz Prezes Zarządu GeoFusion – Łukasz Porzuczek.
Zagrożenia związane z zalegającymi na dnie Bałtyku wrakami i niewybuchami z II wojny światowej zostaną przebadane na zlecenie Urzędu Morskiego. Dotyczy to też okolic Gdyni, miejsca, w którym na dnie zatoki zalegają resztki zbombardowanego niemieckiego statku "Stuttgart" - podał gdyński urząd.
W tym tygodniu Urząd Morski w Gdyni podpisał cztery umowy na realizację zadania pn. „Rozpoznanie i ewentualna neutralizacja materiałów niebezpiecznych zalegających na dnie Morza Bałtyckiego w wybranych lokalizacjach”. Podczas prac, zbadany zostanie obszar dna Bałtyku o łącznej powierzchni ponad 900 km2.
Przyszłość, i to wcale nieodległa, przyniesie polskim portom zmiany. Zmienią się struktury przeładunkowe, zmieni się sposób myślenia o łańcuchach dostaw, zmienią się potrzeby samych terminali, a nowe technologie usprawnią procesy, ale i wniosą nowe ryzyka. Uczestnicy II Kongresu Polskie Porty 2030 byli zgodni – polska branża portowa nie może osiąść na laurach.
Podczas Kongresu Polskie Porty 2030 zostało też omówione zagadnienie bezpieczeństwa infrastruktury morskiej oraz żeglugi. Pojawiają się nowe zagrożenia, a instytucje i firmy muszą brać pod uwagę różne, współczesne zagrożenia, przygotować się do zarządzania kryzysowego i wdrażać rozwiązania w zakresie cyberbezpieczeństwa oraz ochrony obiektów podwójnego zastosowania.
W marcu br. zostały osiągnięte dwa istotne etapy w projekcie morskiej farmy wiatrowej BC-Wind rozwijanej przez Ocean Winds w polskiej części Bałtyku. Kampania badań dna morskiego w lokalizacji BC-Wind oraz korytarza kabli eksportowych została zakończona po prawie 12 miesiącach intensywnej pracy. Dodatkowo, na koniec miesiąca zakończyła się kampania badań geofizycznych i geotechnicznych nearshore, trwająca niecałe 9 miesięcy.
W październiku Gdańsk ponownie stanie się areną dla kluczowych graczy sektora morskiego podczas kolejnej edycji BALTEXPO. W tym roku wydarzenie organizowane przez Międzynarodowe Targi Gdańskie S.A. skupi się na jednym z najważniejszych trendów energetycznych, czyli offshore wind. Swoje stoiska zadeklarowały m.in takie firmy, jak Mostostal Pomorze, Grupa GeoFusion Sp. z o.o. Famet, Hilti Polska, Grupa Przemysłowa Baltic Sp. z o.o
Grupa GeoFusion poinformowała o nowym kontrakcie z niemieckim deweloperem offshore, RWE. W ramach istniejących obecnie dwóch kontraktów polska firma ma wykonać badania dna morskiego na potrzeby projektów morskiej farmy wiatrowej F.E.W. Baltic II.
22 czerwca w Warszawie, już po raz siódmy odbyła się konferencja Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa. Organizatorami wydarzenia jest Akademia Marynarki Wojennej oraz Zarząd Targów Warszawskich. Impreza odbyła się pod honorowym patronatem Ministerstwa Infrastruktury, Biura Bezpieczeństwa Narodowego oraz Sejmowej Komisji Obrony Narodowej. Jednodniowa konferencja poświęcona wyzwaniom z jakimi mierzy się Polska w dziedzinie szeroko rozumianego bezpieczeństwa morskiego zgromadziła wielu ekspertów, decydentów oraz uczestników. Gospo
Grupa Europejscy Konserwatyści i Reformatorzy (ECR) w Parlamencie Europejskim zaprasza w środę (17 listopada) w godz. 10.00-15.45 na konferencję online "Bezpieczeństwo morskie i niebieska gospodarka. Niewybuchy i pozostałości chemiczne w morzu – w poszukiwaniu trwałych i ekonomicznie opłacalnych rozwiązań". Organizatorzy już dziś zachęcają do przesyłania własnych pytań. Gospodarzem wydarzenia będzie europosłanka Anna Fotyga. Co w programie tej ważnej dla branży morskiej debaty?
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji