Z myślą o zwiększeniu eksportu gazu wykorzystując w tym celu transport morski w Niemczech są rozwijane gazoporty oraz terminale FSRU. Dzięki rosnącym zdolnościom przepływu surowca terminal Deutsche Ostsee miał osiągnąć w II kwartale tego roku największą dotychczasową zdolność przerobową gazu. Odbywa się to teraz szczególnie z myślą o uzupełnieniu magazynów LNG przed okresem zimowym, aby stworzyć rezerwy surowcowe.
Spółka energetyczna Deutsche ReGas, jedyny prywatny operator terminali LNG w Niemczech, zerwał umowę czarterową na FSRU z niemieckim rządem. Powodem jest „ruinacyjna polityka cenowa” kontrolowanej przez rząd konkurencji.
2023 rok może okazać się owocny dla rynku LNG w Europie. Jest to wynik szybkiego poszukiwania dostawców gazu poza Federacją Rosyjską oraz decyzji inwestycyjnych z ostatnich lat. Do grudnia 2023 roku zdolności importowe LNG w Europie mają wzrosnąć o 20 proc.
We wtorek 20 września 2022 roku rozpoczęła się budowa pierwszego w pełni prywatnie finansowanego terminala skroplonego gazu ziemnego FSRU "German Baltic" – poinformowała niemiecka spółka Deutsche ReGas z Lubmina. Pierwszy gaz popłynie do sieci już w grudniu.
MRiRW planuje zmniejszyć liczbę statków do połowów na Zalewie Wiślanym i Zalewie Szczecińskim
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Uroczyste otwarcie wystawy „Pod misyjną banderą” już 27 listopada przed Centrum Weterana
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta