Boreas, najnowszy samopodnośny statek instalacyjny na potrzeby morskiej energetyki wiatrowej, został zwodowany w stoczni Yantai CIMC Raffles. Jednostka jest budowana dla Van Oord.
DNV przyznało Bassoe Technology Approval in Principle (AiP) dla pływającego fundamentu D-Floater o mocy 17 MW, zaprojektowanego tak, aby wytrzymać ekstremalne 50-letnie tajfuny na Morzu Południowochińskim.
Wiele mówi się o morskiej energetyce wiatrowej i w Polsce ten obszar aktywności znalazł już uznania władz, uczelni i stał się popularny w naszym społeczeństwie. Na świecie do pozyskiwania energii podchodzi się już bardziej otwarcie i notujemy pierwsze instalacje farm słonecznych na morzu. Montowane są przy brzegu i jako instalacje pływające.
PGNiG nie udało się wydobyć gazu z odwiertu poszukiwawczego o nazwie Copernicus na Morzu Norweskim. Zostanie on opuszczony.
Stocznia St Johns Shipbuilding z Florydy rozpoczęła budowę statku do transportu załogi. To efekt gwarantowania interesów amerykańskiego przemysłu stoczniowego wynikającego z ustawy Jones Act. Statek będzie bowiem obsługiwał morską farmę wiatrową Vineyard Wind 1 na Atlantyku.
Van Oord zamówił nowy, ekologiczny statek instalacyjny, który będzie mógł pracować na metanolu i instalować turbiny wiatrowe o mocy do 20 MW. Inwestycja wpisuje się w rosnące światowe zapotrzebowanie na morskie farmy wiatrowe. Statek zostanie zwodowany w 2024 roku.
- W ciągu najbliższego półtora roku moce morskich elektrowni wiatrowych wzrosną o dodatkowe 20,4 GW - informuje Westwood Global Energy Group. W tym roku duński producent turbin wiatrowych Vestas wprowadził na rynek morską turbinę wiatrową V236-15,0 MW.
Chińska stocznia CIMC Raffles, część grupy CIMC, rozpoczęła budowę drugiej jednostki ro-ro napędzanej LNG dla szwedzkiego armatora Wallenius SOL. Budowa oficjalnie ruszyła 8 czerwca w zakładzie w Yantai.
W chińskiej stoczni Yantai CIMC Raffles rozpoczęła się budowa największego na świecie statku ro-ro napędzanego LNG zamówionego przez szwedzkie przedsiębiorstwo żeglugowe Wallenius SOL. Jednostka ma zostać dostarczona w sierpniu 2021 r.
Gigantyczna pływająca farma rybna Havfarm 1 zwodowana w chińskiej stoczni CIMC Raffles. Jak twierdzi jej projektant - norweska firma NSK - pomimo globalnego kryzysu związanego z pandemią koronawirusa, w ostatnich tygodniach odnotowano stały postęp budowy i wyposażania.
Ukraina zatopiła kolejny rosyjski okręt desantowy
Alaska ograniczy dzienną liczbę pasażerów statków wycieczkowych, którzy mogą odwiedzić Juneau
Statek handlowy ostrzelany w Zatoce Adeńskiej
Ukraińskie porty wracają do przedwojennych wyników
Resort obrony W. Brytanii: Rosja rozmieściła barki obronne przy Moście Kerczeńskim
Wydział Nawigacyjny PM uzyskał cenny certyfikat