Na czterech polskich platformach wydobywczych i wiertniczych, należących do spółki LOTOS Petrobaltic S.A. z Grupy Orlen będzie można oddać głos w zbliżających się wyborach do Parlamentu Europejskiego, zarządzonych na dzień 9 czerwca.
W wykazie obwodów głosowania znalazły się 4 platformy: BALTIC BETA, LOTOS PETROBALTIC, PETROBALTIC oraz PETRO GIANT oraz trzy statki. Dwa z nich należą do Uniwersytetu Morskiego w Gdyni Dar Młodzieży i Horyzont II, a jednostka Oceanograf to statek Uniwersytetu Gdańskiego.
Lokal wyborczy na platformach jest zorganizowany w sali rekreacyjnej lub konferencyjnej. Znajdują się tam: opieczętowana urna, flagi narodowe, Godło RP oraz miejsce dla pięcioosobowej Komisji Wyborczej, powołanej spośród pracowników danej platformy - mówi Agnieszka Kmiecik z Biura Zarządu LOTOS Petrobaltic, która pełni jednocześnie funkcję pełnomocnika arytmetycznego Okręgowej Komisji Wyborczej w Warszawie.
Lokal wyborczy jest dostępny w takich samych godzinach jak na lądzie, a po zakończeniu głosowania i podliczeniu głosów protokoły są wprowadzane do elektronicznego systemu wsparcia organów wyborczych i wysyłane drogą elektroniczną, gdzie czekają na zatwierdzenie. Obwodom, które zostały utworzone na podstawie rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 29 maja, nadano numery od 1000 do 1006. Obwody na statkach/platformach podlegają pod okręg Warszawa Śródmieście, a wyborcy głosują na kandydatów z okręgu wyborczego nr 4. Do głosowania na statkach i platformach uprawionych jest 288 osób.
LOTOS Petrobaltic S.A. z Grupy ORLEN to jedyne polskie przedsiębiorstwo górnicze, zajmujące się poszukiwaniem i eksploatacją złóż ropy i gazu na polskim szelfie Morza Bałtyckiego, kompleksową obsługą logistyczną offshore, badaniami dna morza oraz zarządzaniem flotą. Spółka jest armatorem oraz operatorem platform wiertniczych i centrów produkcyjnych, a także floty statków specjalistycznych. LOTOS Petrobaltic rozwija także nowe kierunki działalności związane z morską energetyka wiatrową, CCS oraz projektami wodorowymi.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych