Globalne przewozy kontenerowe bieżący rok rozpoczęły od trzęsienia, które zafundowały im Stany Zjednoczone zapowiadając, a następnie wprowadzając system wysokich taryf celnych na eksportowane towary. Spotkało się to z działaniami odwetowymi, co jeszcze bardziej studziło prognozy wolumenów na bieżący rok. Szczególnym celem wdrażanych regulacji były Chiny, z którymi Stany Zjednoczone notują wysoki deficyt handlowy w obrocie towarowym.
Delegacja Uniwersytetu Morskiego w Gdyni z JM Rektorem prof. dr. hab. inż. kpt. ż.w. Adamem Weintritem na czele uczestniczy w obchodach 50-lecia istnienia Hochschule Bremerhaven.
Morski Oddział Straży Granicznej poinformował o zatrzymaniu w Gdańsku kapitana kontenerowca bandery liberyjskiej. Mężczyzna miał 2,29 promila alkoholu we krwi i miał wypłynąć do Niemiec.
Przedstawiciele SG WP zadeklarowali podczas czwartkowego posiedzenia komisji obrony, że planowane terminale kontenerowe w Świnoujściu i Gdyni będą konkurencją dla największych NATO-wskich hubów morskich. Inwestycje mają znacząco przyspieszyć m.in. proces przerzutu sił sojuszniczych na terytorium RP.
Statki zatruwają powietrze w miastach portowych. Rozwiązaniem jest elektryfikacja portów, jednak zaledwie cztery z 30 największych europejskich portów wybudowały większość potrzebnej infrastruktury.
Żaglowiec Dar Młodzieży ze studentami na pokładzie w piątek rano wypłynął w dwumiesięczny rejs. W jego trakcie weźmie udział m.in. w The Tall Ship Races 2025 oraz w zlotach żaglowców.
W oparciu o globalną sieć Grupy MSC, MSC Poland świadczy zaawansowane usługi logistyczne dla ładunków ponadgabarytowych i ciężkich, oferując jednocześnie dogłębną znajomość rynku lokalnego. Dzięki dziesięcioleciom doświadczenia w międzynarodowej żegludze, MSC Poland wspiera klientów z branży przemysłowej, energetycznej i infrastrukturalnej, zarządzając skomplikowanymi operacjami transportowymi z precyzją i troską.
Północnoeuropejskie porty kontenerowe, w tym kluczowe węzły takie jak Rotterdam, Antwerpia, Hamburg i Bremerhaven, przeżywają najpoważniejszy kryzys operacyjny od czasów pandemii COVID-19. Według najnowszych doniesień, zatłoczenie i opóźnienia mogą utrzymywać się co najmniej do sierpnia 2025 roku.
Rosnący import z Chin wywiera coraz większą presję na niemiecki przemysł, a skutki tej presji – jak wynika z analizy Allianz Trade – sięgną również państw silnie powiązanych z niemiecką gospodarką, w tym Polski.
Do gdańskiego terminala T3 wpłynął 22 kwietnia kontenerowiec MSC Maura. Statek ten jest pierwszym, który przybył do Baltic Hub w ramach serwisu oceanicznego Albatros (Albatros Service), który łączy porty w Azji i Europie. Ma to dowodzić na zainteresowanie czołowych przewoźników morskich transportem kontenerowym do polskich portów.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji