Stocznia Ferrol w Hiszpanii była miejscem wyjątkowego wydarzenia dla krajowej branży okrętowej oraz marynarki wojennej. Z pochylni na wodę spuszczoną pierwszą fregatę serii F-110, powstającej dla morskiego rodzaju sił zbrojnych. Ma ona stanowić krok w rozwoju potencjału hiszpańskiej floty i wzrostu bezpieczeństwa, a także dowód na możliwości krajowych zakładów stoczniowych.
Navantia świętuje kamienie milowe. Kładzie stępkę pod hiszpańską fregatę i rozpoczyna budowę kolejnej Hiszpańska stocznia z siedzibą w Ferrol połączyła jednego dnia dwa kluczowe momenty związane z budową okrętów. Odbyły się ceremonie związane z dwiema fregatami najnowszej serii F110, znanymi też jako typ Bonifaz. Pod Roger de Lauria (F112) nastąpiło położenie stępki, natomiast swój start miały prace nad Menéndez de Avilés (F113). Obie jednostki w przyszłości mają wchodzić w skład trzonu Królewskiej Marynarki Wojennej Hiszpanii (
We współpracy z koncernem Navantia firma Lockheed Martin z powodzeniem ukończyła pierwsze testy radaru AN/SPY-7(V)2 dla hiszpańskich, wielozadaniowych fregat proj. F110, określanych jako typ Bonifaz. Wyposażenie zapewnić ma lepsze zdolności w zakresie wykrywania celów powietrznych, w tym zagrożeń.
W stoczni w hiszpańskim Ferrol odbył się pierwszy test wstrząsowy na barce w ramach programu F110, co pozwoli na kwalifikację awaryjną generatora diesla, głównego panelu elektrycznego i sprzętu do oczyszczania paliwa dla fregat, które Navantia buduje obecnie dla Marynarki Wojennej Hiszpanii.
Firma Exail nawiązała współpracę z Arche Systeme i Saab w celu modernizacji fregat sił morskich Niemiec typu F123, określanych też jako typ Brandenburg. Współpraca ta ma zwiększyć możliwości nawigacyjne okrętów poprzez modernizację jednostek dystrybucji danych Netans i inercyjnych systemów nawigacyjnych Marins firmy Exail.
Hiszpański koncern zaprezentował system, mający wchodzić w skład wyposażenia nowych fregat serii F-110, które powstają dla sił morskich państwa. Obok rozwiązań technologicznych i uzbrojenia wyróżnia się zastosowanie „cyfrowego bliźniaka”, co ma diametralnie wpłynąć na działanie okrętu, zapewniając jego wsparcie przez cały cykl życia.
Szwedzki koncern podpisał 18 kwietnia kontrakt na dostawę systemów ostrzegania laserowego dla Marynarki Wojennej Hiszpanii (Armada Española) o wartości 3,5 mln euro. Stanowi to dla firmy ważny kamień milowy, ponieważ dotyczy dostaw jej najnowszej technologii, która znajdzie się w wyposażeniu nowych fregat typu F110, mających stanowić istotne wzmocnienie sił morskich państwa. Budowniczym nowych okrętów jest Navantia.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO