Tylko około 30% kosztów w projekcie budowy morskiej farmy wiatrowej związane jest z jednostką instalacyjną. Cała reszta opiera się w dużej mierze na wykorzystaniu podwykonawców, w tym lokalnych, co jest szansą na rozwój local content – mówi Piotr Żeglarski, Business Development Manager w Seaway 7.
ORLEN wykonał kolejny krok na drodze do budowy silnego sektora morskiej energetyki wiatrowej w Polsce. Projekt Baltic East otrzymał wydaną przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Gdańsku decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla morskiej farmy wiatrowej. Jej moc zainstalowana sięgnie ok. 1 GW. Tym samym zasili ona czystą energią ponad 1,25 mln gospodarstw domowych.
Sam fakt, że Ocean Winds jako pierwszy deweloper morskich farm wiatrowych podpisał kontrakt z polską firmą jako dostawcą Tier 1 świadczy o tym, że polski łańcuch dostaw jest już gotów do tego, żeby odgrywać większą rolę – mówi Kacper Kostrzewa, Dyrektor Zarządzający Ocean Winds w Polsce.
Terminal Kontenerowy Kanału Sueskiego (SCCT) w Egipcie zainaugurował swoją znaczącą rozbudowę, zwiększając przepustowość i liczbę miejsc pracy we Wschodnim Port Saidzie. Uroczystość, w której uczestniczył Jego Ekscelencja Prezydent Abd el-Fattah es-Sisi, była oficjalnym otwarciem wartej 500 milionów dolarów modernizacji terminala.
W Porcie Gdańsk odbyła się ceremonia przekazania i podniesienia biało-czerwonej bandery na nowym holowniku, który dołączył do floty WUŻ Port and Maritime Services. Argo jest kolejną jednostką, która ma realizować zadania związane z obsługą działalności dynamicznie rozwijającej się infrastruktury portowej.
Po trzech kwartałach 2025 r. przychody Grupy OTL wyniosły 198 mln zł. Skonsolidowana EBITDA sięgnęła 28,4 mln zł, a strata netto wyniosła 27,2 mln zł. W trzecim kwartale 2025 r. wpływ na przepływy ładunkowe w terminalach Grupy OTL miała niekorzystna i niestabilna się sytuacja polityczno – gospodarcza.
Kanada, Finlandia i Stany Zjednoczone podpisały porozumienie o współpracy przy budowie lodołamaczy, z myślą o bezpieczeństwie i suwerenności w Arktyce – poinformowano we wtorek w komunikacie kanadyjskiego ministerstwa zamówień publicznych.
Baltic Hub podsumował jedno z najważniejszych przedsięwzięć na swoim terenie, budowę głębokowodnego nabrzeża T3. Trzy lata intensywnej pracy mają zaowocować wzrostem przeładunków oraz przepustowością największego portu na Bałtyku.
Wyznaczony na stanowisko zastępcy dowódcy operacyjnego rodzajów sił zbrojnych, wiceadm. Piotr Nieć, odwiedził bazę litewskich sił morskich (Karinės jūrų pajėgos). Wizyta była okazją do wymiany doświadczeń kadry dowódczej obu państw, a jednym z głównych tematów była współpraca w ramach Grupy Zadaniowej ds. Bałtyku (CTF Baltic), gdzie polski oficer był zastępcą dowódcy placówki, mającej obecnie siedzibę w niemieckim Rostocku.
Do wyboru dostawcy okrętów podwodnych dla polskich sił morskich w ramach programu „Orka” coraz mniej czasu. Oficjalnie ma to nastąpić do końca grudnia tego roku, zgodnie z zapowiedziami resortu obrony. Wskazuje się tu na konkretne terminy, w tym połowę przyszłego miesiąca jak i końcówkę listopada, a dokładniej Święto Marynarki Wojennej. Żadne inne postępowanie na okręty nie budziło takich emocji, stąd co rusz pojawiają się też interpelacje poselskie, w tym sugerujące nieprawidłowości przy ocenie ofert i dokonaniu wyboru.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?