Urząd Morski w Gdyni informuje o postępach w pracach prowadzonych w porcie w Łebie. Modernizacja infrastruktury portowej oraz przygotowania do przebudowy wejścia do portu postępują zgodnie z harmonogramem, wzmacniając bezpieczeństwo żeglugi i rozwój lokalnej gospodarki.
Od marca br. realizowana jest umowa na opracowanie dokumentacji projektowej dla ostatnich 3 km toru wodnego na rzece Elbląg – w tym 1 km, który do Programu „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską” został włączony w 2024 roku.
Prace przy budowie bazy operacyjno-serwisowej PGE Baltica w Ustce postępują zgodnie z harmonogramem. Najtrudniejsze i najbardziej czasochłonne czynności przygotowawcze dobiegają końca, a obok podlegającego przebudowie nabrzeża coraz wyraźniej widać pierwsze elementy przyszłych obiektów portowych. Inwestycję dla Grupy PGE realizuje Korporacja Budowlana DORACO.
Erbud poinformował o podpisaniu znaczącej umowy o wartości 89.2 mln na roboty budowlane podwykonawcze w ramach budowy zespołu urządzeń służących do wyprowadzenia mocy z elektrowni MFW Bałtyk 3 - odcinek lądowej infrastruktury przyłączeniowej.
Prace na budowie Morskiego Terminalu Przeładunkowego Grupy ORLEN na terenie rafinerii w Gdańsku nie zwalniają tempa. Zgodnie z harmonogramem, we wrześniu zakończył się istotny etap budowy - montaż pomp przeciwpożarowych, stanowiących część zautomatyzowanego systemu ochrony nabrzeża.
Erbud ogłosił dziś podpisanie umowy o wartości 92 mln zł netto z firmą Hitachi Energy Poland. Umowa obejmuje szeroki zakres prac budowlanych w ramach projektu MFW Bałtyk 2.
W Porcie Gdynia trwa realizacja nowej wnęki dla pływającego doku. Aby wykonać tę inwestycję, należało m.in. rozebrać i wydobyć spod wody stary slip. Trudnego zadania podjął się żuraw pływający Maja. Wcześniej wielką konstrukcję trzeba było odkopać i pociąć na kawałki. Co jeszcze dzieje się na budowie?
Port Gdynia, będący jednym z najważniejszych węzłów logistycznych w Polsce, podjął kolejną inwestycję o strategicznym znaczeniu dla branży morskiej. Projekt zakłada stworzenie nowoczesnej wnęki dokowej i przestawienie doku pływającego, a także modernizację istniejących nabrzeży. Za realizację przedsięwzięcia odpowiedzialna jest Grupa NDI, której rola w hydrotechnicznych projektach w polskich portach staje się coraz bardziej istotna.
Port Gdynia rozpoczyna kolejną inwestycję. Powstanie nowa wnęka dokowa do której przestawiony zostanie dok pływający. Przebudowane zostaną też Nabrzeże Południowe II, Nabrzeże Zachodnie I i Pirs II. Prace na rzecz portu wykonają spółki z sopockiej Grupy NDI.
Hala sportowa ze ścianką wspinaczkową, szatnie z zapleczem sanitarnym oraz strefa fitness i siłownia. To m.in. takie pomieszczenia znajdą się w Centrum Sportu Uniwersytetu Morskiego w Gdyni. We wtorek na terenie kampusu uczelni została podpisana umowa z wykonawcą na budowę centrum sportowego dla studentów.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim