Nowy port w Świnoujściu powstanie na 186 ha nowego lądu; to inwestycja na dziesiątki lat - powiedział w Studiu PAP wiceminister infrastruktury dr Arkadiusz Marchewka. Pierwsze prace, związane z budową drogi dojazdowej, rozpoczną się w listopadzie. Inwestycja jest warta ok. 10 mld zł.
Dni 29 i 30 października 2025 r., w branży morskiej przebiegają pod znakiem 14. Międzynarodowej Konferencji Offshore Wind – Logistics & Supplies (OWLS), organizowanej przez Polską Izbę Morskiej Energetyki Wiatrowej (PIMEW).
Stocznia Seatrium poinformowała, że kontrakt o wartości 475 mln dolarów na budowę statku do instalacji turbin wiatrowych w ramach projektu Empire Wind 1 firmy Equinor został anulowany. Statek jest ukończony w 98,9%.
Bałtycki offshore rośnie i sprawia, że w Polsce powstaje nowoczesny sektor gospodarki, oparty o produkcję komponentów, dostawy i usługi dla sektora morskiej energetyki wiatrowej. „Offshore to nie tylko kilowaty zielonej energii, ale też impuls rozwojowy dla północnej Polski i wartość dodana płynąca z rozwoju tego sektora” – mówi Janusz Gajowiecki, prezes Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej.
Według wiceministra funduszy Jacka Karnowskiego Polska północna staje się miejscem olbrzymich inwestycji energetycznych. Zwrócił uwagę m.in. na budowę terminala instalacyjnego offshore w Porcie Gdańsk, czy morskich terminali serwisowych. We wtorek w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego odbyło się spotkanie konsultacyjne w związku z rozpoczętą prezydencją Polski w Radzie Państw Morza Bałtyckiego.
Rozmowa z Pawłem Grządko, Blue Water Shipping: Platforma NOBLE RESOLVE po zakończeniu prac w Polsce, została natychmiast zmobilizowana do kolejnego projektu. Nie obserwujemy na tym rynku żadnych przestojów jednostek głównych.
Kongres Polskie Porty 2030 rozpoczął się od podsumowania z perspektywy polskich portów morskich 20 lat naszej obecności w Unii Europejskiej. Był to niezaprzeczalnie okres rozwoju, ale Artur Kucia z PKO Banku Polskiego zwraca uwagę, że powinniśmy do liczb i statystyk podchodzić bardziej krytycznie.
Podczas Kongresu Polskie Porty 2030 nie zabrakło tematów związanych ze środowiskiem. Drugiego dnia odbył się panel dyskusyjny zatytułowany „Niebieska gospodarka i zrównoważony rozwój w portach - od transformacji po ochronę zasobów środowiska”. Prelegenci dyskutowali o wyzwaniach jakie stoją przed portami i sektorem TSL oraz o działaniach, które wdrażają w celu przejścia na bardziej zrównoważoną działalność.
Rozmowa z Piotrem Majem, prezesem spółki Fast Terminals działającej w Szczecinie.
Porty morskie jak nigdy dotąd odrywają decydującą rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa energetycznego Polski. Dostawcy surowców energetycznych i produktów decydują o stabilności aktywności przemysłowej państwa, zapewnieniu nieprzerwanej działalności przemysłu chemicznego i innych branż, utrzymania ciągłości procesów transportowych. Budowa morskich farm wiatrowych i elektrowni jądrowej wraz infrastrukturą dostępową jest możliwa tylko pod warunkiem sprawnej działalności terminali w dużych i małych portach morskich.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?