Firma Everllence ogłosiła, że przeprowadziła w Japonii udane testy związane z uruchomieniem silnika z wtryskiem gazu ciekłego (Liquid Gas Injection Methanol, ME-LGIM) w Japonii. Dzięki temu chce zbliżyć się do swojego celu, jakim jest wdrożenie tego rozwiązania w żegludze morskiej, biorąc szczególnie pod uwagę rosnącą ilość zamawianych i budowanych statków napędzanych metanolem, e-metanolem, amoniakiem, wodorem itp.
Pływające centrum IT i elektrownia w jednym zostanie zbudowana w Turcji na japońskim kadłubie, posiadającym procesory z całego świata. Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) i Kinetics podpisały w lipcu br. porozumienie o budowie innowacyjnego centrum informatycznego. MOL to jedna z wiodących na świecie firm żeglugowych, która będzie także armatorem terminalu FSRU w Gdańsku. Kinetics to globalny lider w dziedzinie eksploatacji pływających elektrowni.
Ceny ropy na giełdzie paliw w Nowym Jorku spadają i są na drodze do zakończenia drugiego z rzędu tygodnia ze spadkiem. Analitycy obawiają się o nadpodaż surowca na rynku.
Norweska firma poinformowała 16 grudnia br. o zawarciu partnerstwa z Compagnie Maritime Monegasque (CMM), który wygrał przetarg brazylijskiego koncernu Petrobras na dostarczenie sześciu statków do zaopatrywania platform morskich (Platform Supply Vessels, PSV). Jednostki mają zostać wyposażone w innowacyjne rozwiązania technologiczne w myśl dekarbonizacji branży morskiej.
Jak poinformowała brytyjska firma Babcock International, jej dział LGE otrzymał kontrakt na dostawę sześciu systemów przeładunku i dostarczania paliwa gazowego dla dużych etanowców (Ultra Large Ethane Carriers) budowanych w Chinach.
Navantia kontynuuje budowę okrętów podwodnych typu Isaac Peral dla Marynarki Wojennej Hiszpanii (Armada Española). W stoczni w Cartagenie, 27 października, zakończyła wysyłkę wyposażenia systemu napędu niezależnego od powietrza (AIP), opartego na technologii wodorowej. Znajdzie się on kolejnej jednostce tej serii, Cosme Garcia (S-83). Podobne są oferowane Polsce w ramach programu "Orka".
Idące za dekarbonizacją zmiany, jakie już zachodzą w żegludze, a w najbliższych latach zapewne przybiorą tylko na sile, były tematem jednego z paneli podczas tegorocznego Forum Gospodarki Morskiej. Dyskusja zatytułowana „Zielony metanol czy zielony amoniak, który z nich zdominuje rynek paliw morskich z punktu widzenia armatorów i operatorów statków” miała na celu przedstawienie punktu widzenia nie tylko armatorów, ale także m.in. producentów napędów statkowych.
Większość statków wykorzystuje silniki diesla do napędu i wytwarzania energii, a duże statki oceaniczne są zazwyczaj napędzane wolnoobrotowymi silnikami wysokoprężnymi. Badanie DNV wykazało, że 25 tys. największych statków, czyli 30% światowej floty, odpowiadało za 80% emisji CO2 – informują autorzy najnowszego raportu DNV Maritime Forecast To 2050.
Badania danych pozyskanych przez sondę Cassini ujawniły, że na wypełnionych płynnymi węglowodorami morzach na Tytanie, księżycu Saturna, występują fale mierzone w milimetrach. Zdaniem naukowców oznacza to, że występują tam prądy, a także efekty pływowe.
Exail, dostawca dziedzinie nawigacji morskiej, wraz ze swoim dystrybutorem w Hiszpanii, Grafinta, podpisał kontrakt z Navantia na dostawę systemu wyświetlania map elektronicznych i informacji o okręcie Gecdis-W (WECDIS) dla czterech hiszpańskich okrętów podwodnych proj. S-80.
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku