Należący do firmy Odfjell chemikaliowiec Bow Olympus został wyposażony w żagle (określane też żaglopłatami), dostarczone przez Bound4blue. Dzięki nim statek ma wykonać rejs przez Atlantyk, która pozwoli udokumentować energooszczędność, dając wiele cennych informacji na temat wdrażania napędów wspomaganych wiatrem.
Wzrasta zainteresowanie różnymi formami ograniczania emisji szkodliwych substancji i pozyskiwanie energii dla statków w ekologiczny sposób. Szczególne zainteresowanie budzi wykorzystanie wiatru, wręcz mowa jest o jego swoistym renesansie. Norsepower, jeden z dostawców tego rodzaju systemu wiatrowego i norweski armator Berge Rederi podpisali 15 stycznia br. umowę na wyposażenie dwóch statków transportowych w żagle Norsepower Rotor Sails.
Japońska firma transportowa Mitsui O.S.K. Lines (MOL) przekazała, że 10 lipca br. w stoczni Oshima Shipbuilding w Saikai (prefektura Nagasaki) zakończono budowę masowca ultramax o nazwie Green Winds. Jego wyjątkowość polega na tym, że jest drugą jednostką wyposażoną w system napędu wiatrowego Wind Challneger.
Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i Electric Power Development (J-Power) porozumiały się w sprawie instalacji systemu napędowego Wind Challenger, który przekształca energię wiatru w siłę napędową, na masowcu Kurotakisan Maru III. Instalacja żagla jest zaplanowana na II poł. 2025 roku.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji