W Porcie Gdańsk odbyła się ceremonia przekazania i podniesienia biało-czerwonej bandery na nowym holowniku, który dołączył do floty WUŻ Port and Maritime Services. Argo jest kolejną jednostką, która ma realizować zadania związane z obsługą działalności dynamicznie rozwijającej się infrastruktury portowej.
13 listopada w nocy w Świnoujściu w Basenie Północnym przy Nabrzeżu nr 1 doszło do zatonięcia kutra Kehrwieder. Jednostka należąca do obywatela Niemiec oparła się o dno portowego basenu i jest częściowo zatopiona. Ośrodek Sportu i Rekreacji „Wyspiarz”, który zarządza Portem Jachtowym, natychmiast podjął działania w celu zabezpieczenia miejsca zdarzenia i zminimalizowania ewentualnych skutków środowiskowych.
Do Portu Gdańsk dotarł w poniedziałkowy poranek nowy holownik ASD Tug 2111 dla WUŻ Port and Maritime Services. Jednostka została wybudowana przez stocznię Damen Shipyards Changde w Chinach, na podstawie umowy zawartej we wrześniu ubiegłego roku.
Rok 2024 był finansowo udany dla Damen Shipyards Group (Damen), największej holenderskiej grupy stoczniowej. Przychody utrzymały się nieco powyżej 3 miliardów euro. Zysk netto wzrósł z 43 milionów euro do 58 milionów euro. Portfel zamówień został wypełniony rekordową wartością 5,9 miliarda euro nowych zleceń, osiągając łącznie 10,4 miliarda euro. Damen spodziewa się, że rok 2025 również będzie finansowo pozytywny.
Zakończono instalację dwóch morskich stacji elektroenergetycznych z myślą o morskiej farmie wiatrowej w ramach projektu Baltic Power, przedsięwzięcia Orlenu i kanadyjskiej grupy Northland Power. Morskie stacje będą odbierać energię z 76 turbin, by dalej przesłać ją na ląd. Ich konstrukcje stalowe, o wysokości porównywalnej do czteropiętrowego budynku, powstały w stoczniach w Gdyni i Gdańsku.
Damen Shipyards dostarczył 23 października holownik ASD Tug 2111 do WUŻ Port and Maritime Services. Statek nazwany Argo jest ósmym holownikiem od holenderskiego dostawcy, który dołączył do floty firmy, która w ten sposób podkreśla swoje zaangażowanie w rozwój Portu Gdańsk.
W Morskim Centrum Nauki im. prof. Jerzego Stelmacha w Szczecinie odbyło się, 23 października, uroczyste podpisanie umowy o partnerskiej współpracy pomiędzy firmą Fairplay Towage a Morskim Centrum Nauki. W imieniu Fairplay Towage dokument podpisali Witold Wojciechowski oraz Mirosław Górny, natomiast ze strony Morskiego Centrum Nauki dyrektor Paweł Bartoszewski. W ramach nawiązanej współpracy firma Fairplay Towage uzyskała tytuł Partnera Wolszczan Planetarium.
20 października 2025 roku ze stoczni Marine Projects Ltd. w Gdańsku wyruszył w drogę do Norwegii częściowo wyposażony kadłub nowoczesnego statku typu Live Fish Carrier o nazwie RO VANGUARD.
Stocznia Seatrium poinformowała, że kontrakt o wartości 475 mln dolarów na budowę statku do instalacji turbin wiatrowych w ramach projektu Empire Wind 1 firmy Equinor został anulowany. Statek jest ukończony w 98,9%.
SoftBank Group poinformował o zawarciu ostatecznej umowy dotyczącej przejęcia działu robotyki ABB za kwotę 5,375 miliarda dolarów, co stanowi przełomowy krok w ambitnym dążeniu prezesa Masayoshi Sona do tego, co nazywa „Fizyczną Sztuczną Inteligencją” – połączeniem sztucznej inteligencji z rzeczywistymi aplikacjami robotyki. Transakcja jest krytycznie ważna dla branży morskiej.
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku