W związku z plenerową imprezą Żagle 2025 od godz. 7 w czwartek do godz. 10 w poniedziałek wstrzymana zostanie żegluga jednostek śródlądowych na odcinku Odry Zachodniej od Trasy Zamkowej do Kapitanatu Portu w Szczecinie.
Hiszpańska firma bound4blue poinformowała o zakończeniu instalacji czterech największych na świecie żagli ssących eSAILs zainstalowanych operacyjnie na statku handlowym – M/V Atlantic Orchard, czarterowanym przez Louis Dreyfus Company (LDC). Innowacyjne rozwiązanie wspierające napęd wiatrowy zostało zamontowane podczas planowego postoju dokowego w stoczni Astander w Santander, w ramach 10-letniego przeglądu klasy jednostki.
Norsepower, światowy lider w systemach napędu wiatrowego oraz szwedzki armator Stena Line podpisali umowę na dostawę dwóch żagli Norsepower Rotor Sails dla nowego hybrydowego statku RoRo, przystosowanego do napędzania metanolem. To część strategii Stena Line w dążeniu do redukcji emisji CO2 o 30% do 2030 roku.
Ustka Charlotta Sailing Days (UCSD) już na stałe zagościła w sercach miłośników żeglarstwa, stając się nieodłącznym elementem kalendarza najważniejszych żeglarskich wydarzeń. W minionym roku, podczas piątej edycji, przez 16 dni Ustka zamieniła się w żeglarską stolicę Polski, przyciągając ponad 540 uczestników oraz 470 jachtów z 11 krajów.
Hiszpański start-up zajmujący się technologią wiatrową, bound4blue, z powodzeniem zainstalował trzy 22-metrowe żagle eSAIL na statku ro-ro Ville de Bordeaux, który należy do francuskiego armatora Louis Dreyfus Armateurs. Konstrukcje fundamentów pod żagle statku zostały zamontowane w Gdańsku pod koniec ubiegłego roku.
Kolejnym statkiem handlowym, na którym zastosowanie znajdą specjalistyczne żagle, które będą wspomagać klasyczny napęd, będzie tankowiec do transportu soku owocowego Atlantic Orchard.
Zwiedzanie i rejsy żaglowcami i oldtimerami, koncerty, jarmark i zabawy dla najmłodszych to niektóre atrakcje przygotowane na "największe żeglarskie święto w regionie". Szczecińska impreza Żagle 2023 potrwa do niedzieli.
Senackie komisje popierają polski offshore. Zakładany wzrost mocy morskich farm wiatrowych z 5 do 12 GW, które powstaną do 2030 roku to przełomowy krok w stronę dynamicznego rozwoju nowego sektora w Polsce. Współpraca biznesu i rządu w tym zakresie będzie nieodłącznym elementem sukcesu.
Oczekuje się, że przychody za cały rok 2023 wyniosą od 14 mld EUR do 15,5 mld EUR, w tym przychody z usług mają wzrosnąć minimum o 5% podaje w najnowszym komunikacie Vestas. W 2022 r. duński producent turbin wiatrowych Vestas odnotował straty w wysokości 1 572 mln EUR, podczas gdy 2021 r. zakończył z zyskiem netto w wysokości 134 mln EUR wynika z raportu rocznego firmy.
PŻB Offshore to nowa inicjatywa Polskiej Żeglugi Bałtyckiej – Polferries. Spółka celowa została zawiązana po to, aby świadczyć usługi floty serwisowej dla morskiej energetyki wiatrowej wraz z działaniami towarzyszącymi. O imponujących zamiarach i aspiracjach firmy rozmawiamy z prezesem nowej spółki – Radosławem Marciniakiem.
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego