Byli członkowie Zarządu Morskich Portów Szczecin-Świnoujście, Krzysztof Urbaś, Daniel Stachiewicz i Jacek Cichocki, wystosowali oświadczenie dotyczące ogłoszonych przez aktualny zarząd oraz Ministerstwo Infrastruktury zmian w projekcie budowy terminala kontenerowego w Świnoujściu.
Zakończyła się budowa ostatniego brakującego fragmentu drogi ekspresowej S3. Kierowcy mogą już przejechać nową trasą od Świnoujścia aż po granicę z Czechami w Lubawce. To wydarzenie o ogromnym znaczeniu nie tylko dla kierowców i transportu drogowego, ale przede wszystkim dla zespołu portów Szczecin–Świnoujście, który zyskał pełne, nowoczesne połączenie z siecią europejskich korytarzy transportowych.
Z uruchomionego na wakacje wodnego połączenia ze Szczecina do Nowego Warpna i przez Zalew Szczeciński do Świnoujścia skorzystało ok. 6 tys. mieszkańców i turystów. Nową regionalną atrakcję wymyślił starosta policki, który zachęcił do współpracy sąsiednie samorządy.
Port Szczecin-Świnoujście poinformował, że znalazł się wśród dziesięciu europejskich portów z największym potencjałem na rozwój według ekspertów z Accolade.
Miasto Świnoujście udostępniło raport oddziaływania Głębokowodnego Terminala Kontenerowego na obszar Gminy Świnoujście. Został on przygotowany na zlecenie świnoujskiego ratusza i ma w zamierzeniu być odniesieniem dla dalszej debaty publicznej na temat inwestycji.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście poinformował, że z powodzeniem przeprowadzono testy podłączenia statku do systemu zasilania z lądu (OSP – onshore power). W zamierzeniu ma to w znacznym stopniu ograniczyć emisję spalin i hałasu.
Jak informuje zarząd zachodniopomorskich portów, ogłoszone w ub. r. porozumienie o współpracy z klubem piłkarskim zostało przedłużone.
OT Port Świnoujście (OTPŚ) rozpoczął współpracę z firmą Eimskip z Islandii w zakresie obsługi kontenerów. Statki armatora będą przeładowywane na nabrzeżu Hutników w terminalu OTL.
Przez Terminal Promowy Świnoujście w ubiegłym roku przeszło ponad 5 mln 865 tys. ton ładunków drobnicowych, nieco więcej niż w 2023 r. Wznowiono przeładunki intermodalne i transport wagonów kolejowych. Na promy wjechały ponad 433 tysiące ciężarówek.
Rostock kontra Świnoujście: Jak bardzo plany Polski szkodzą największemu portowi Meklemburgii-Pomorza Przedniego? – brzmi tytuł artykułu w niemieckim dzienniku Ostsee Zeitung. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A przesłał do naszej redakcji komentarz do tejże publikacji.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji