Zarząd Portu Morskiego Singapur (MPA)
przyznał trzecią licencję na dostawy paliwa LNG dla Total Marine
Fuels. Licencja obejmie okres pięciu lat, począwszy od 1 stycznia
2022 roku.
Total Marine Fuels, należący do francuskiego koncernu Total, to kolejny licencjonowana dostawca LNG, po FueLNG i Pavilion Energy. Planując z wyprzedzeniem sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu regionu na LNG jako paliwo żeglugowe, w październiku zeszłego roku MPA wystosowała zapytanie ofertowe dla stron zamierzających dostarczyć bunkier LNG w porcie w Singapurze. Obecnie port posiada zdolność dostaw LNG do jednego miliona ton rocznie.
Komentując przyznanie licencji, Jérôme Leprince-Ringuet, wiceprezes Marine Fuels, Total, powiedział: „LNG jest najlepszym, natychmiast dostępnym rozwiązaniem zmniejszającym ślad węglowy naszych klientów żeglugowych i toruje drogę do neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla bioLNG i syntetyczny metan ”.
Dyrektor generalny MPA, Quah Ley Hoon, dodał: „Port w Singapurze, będący największym na świecie węzłem bunkrowym, jest dobrze przygotowany do poszerzenia oferty rozwiązań w zakresie paliw morskich. LNG służy jako opłacalne i czyste przejściowe paliwo żeglugowe w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla ze statków”.
MPA będzie nadal współpracować z zainteresowanymi stronami nad rozwojem ekosystemu bunkrowania w porcie w Singapurze i stymulować przejście do bardziej zrównoważonej przyszłości.
Port morski – zainwestujesz albo wypadniesz z rynku. 80 mld euro potrzebne od zaraz
Turcja ogłasza blokadę handlową z Izraelem
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO