Patrycja Cybulska
Kolejna nietypowa przebudowa w stoczni ALKOR w Gdańsku. Tym razem gruntowny remont przechodzi islandzki statek do połowu ryb m/v Saevik GK 257. Jednostka została m.in. przedłużona o ponad 5 metrów.
We wtorek longliner został ponownie wprowadzony do pływającego doku, gdzie przejdzie kolejne prace modernizacyjne. Będzie m.in. pomalowany i wyposażony w odpowiedni sprzęt.
Kiedy statek przypłynął na remont do Gdańska, mierzył około 43 m. Prace zlecone przez islandzkiego armatora VISIR Ehf obejmują m.in. jego przedłużenie, co udało się uzyskać dzięki zamontowaniu specjalnej wstawki śródokręcia o długości 4,635 m oraz przedłużeniu rufy. Teraz jednostka ma 48,2 m długości oraz 8 m szerokości. Do tej pory podwyższono także pokłady ochronne, a na dziobie i rufie dobudowano nadbudówki.
Zakończenie prac planowane jest na kwiecień przyszłego roku.
ALKOR wykonuje wszelkiego rodzaju prace remontowe, zarówno bieżące, jak i klasowe, a także przebudowuje i przedłuża statki. To jedna z nielicznych w kraju stoczni remontowych wyposażona we własny pływający dok. Ma on 155 m długości i 24,7 m szerokości pomiędzy basztami, a jego udźwig wynosi 8 000 t.
Od momentu założenia firmy w 1989 r., wyremontowała ona i przebudowała prawie 800 statków różnych typów i bander, w tym m.in. polskie, norweskie, brytyjskie, holenderskie, niemieckie i greckie.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza