PMK
Holenderskie SeaOwls razem z norweską grupą Ulstein stworzyła projekt unikatowego statku typu Heavy Lift Jack-up Vessel (HLJV). Dzięki krzyżowemu układowi konstrukcji, przeznaczonej do pracy na morskich farmach wiatrowych, ta jednostka jest aż 10 proc. lżejsza od innych samopodnośnych statków.
Dzięki tej unikatowej konstrukcji statek, któremu nadano nazwę SOUL, będzie mógł pomagać w instalacji turbin wiatrowych nowej generacji (10-12 MW) i to w czasie podobnym do tego, w jakim inne statki instalują dziś 6-8 MW.
- Stworzenie tego projektu to dla nas naturalny krok w celu zostania liderem na polu usług dla morskiej energetyki wiatrowej – powiedział Tore Ulstein, prezes Ulstein Group. - Połączyliśmy nasze doświadczenie w budowie jednostek typu heavy lift z doświadczeniem SeaOwls w zakresie technologii jack-up. W efekcie stworzyliśmy naprawdę innowacyjny projekt – dodał.
Jednostka ma rozwiązać typowe problemy przy instalacji morskich turbin wiatrowych nowej generacji. Chodzi głównie o rozmieszczenie ładunków wielkogabarytowych oraz występowanie nieproporcjonalnie dużych obciążeń pokładu.
- Stworzyliśmy optymalny projekt jednostki jack up - kwadratowej platformy z nogami rozstawionymi możliwie jak najdalej. Potem obróciliśmy ją o 45 stopni i otrzymaliśmy naturalny dziób z trzema nogami i żurawiem pokładowym w osi symetrii statku – powiedział Erik Snijders, dyrektor zarządzający SeaOwls.
- Ta mała zmiana w projekcie pozwoliła nam poprawić efektywność jednostki. Umieszczenie żurawia przy nodze rufowej, zapewniło statkowi optymalny zasięg – dodał Bram Lambregts, dyrektor zarządzający w Ulstein Design & Solutions BV.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza