PMK
Przy nabrzeżach i w dokach pływających stoczni Remontowa zrobiło się w ostatnim czasie tłoczno. Wśród statków przybyłych tu na modernizację czy remont znajduje się m.in. prom Finneagle.
Jednostka cumuje w Gdańsku od 29 marca i jeszcze przez jakiś czas tu pozostanie, gdyż zakres prac wykonywanych dla niej jest wysoki. Najważniejsza z nich to zainstalowanie na jednostce scrubberów, czyli instalację odsiarczania spalin. Ma to na celu dostosowanie promu do wymogów dyrektywy siarkowej, który nakazują armatorom zmniejszenie emisji siarki do 0,1 proc. Na Finneagle zamontowane zostaną cztery tego typu urządzenia, po dwie na każdy z dwóch kominów.
Na promie zostaną rozbudowane także pomieszczenia pasażerskie, na których zamontowane zostanie 177 foteli lotniczych. Jednostka przejdzie także rutynowe prace remontowe i konserwacyjne, w tym: remont silników głównych i agregatów prądotwórczych, konserwacja pokładów manewrowych, remont dokowo-konserwacyjny, wymiana oleju w maszynach sterowych itp.
Finneagle to prom pasażersko-samochodowy typu ropax. Charakteryzuje się długością 183,3 metrów, szerokością 29,5 metrów, prędkością 22,1 węzła. Na pokładzie jest miejsce dla 395 kabin pasażerskich.
Finneagle to jednak tylko jedna z jednostek, które obecnie znajdują się w doku Remontowej. W stoczni przebywa także m.in. statek naukowo badawczy Akademik Mstisław Kiełdysz. Statek do Gdańska wpłynął 26 kwietnia. Przechodzi remont klasowy, który potwierdzi jego zdolność do dalszej żeglugi. Do Kaliningradu powróci 22 maja.
To już kolejna wizyta tego statku w Gdańskiej Stoczni Remontowa. Ostatni raz zawinął tam w ubiegłym roku. Statek pojawił się już w pierwszych minutach „Titanica”. Po jego pokładzie biegali rosyjscy marynarze, widać było także ogromne batyskafy znikające w otchłani Atlantyku.
Akademik Mstisław Kiełdysz ma 37 lat i jest jednym z największych statków naukowo-badawczych na świecie. Statek ma 122,2 m długości oraz 17,82 m szerokości. Jego nośność to 1 901 t. Na pokład może zabrać 90 osób.
Ogółem wśród statków obsługiwanych w Remontowej dominują zbiornikowce. W dokach przebywają też chemikaliowce: Kilstraum, Chembulk Kobe, Chembulk New York oraz Susana S. Prace zostaną wykonane także na zbiornikowcu naftowym Icarus III (ok. 32 tys. ton nośności), na który pracuje przy wydobywaniu ropy na złożu Lotos Petrobaltic. Wszystkie te statki przejdą remont.
Prawdopodobnie jeszcze dziś (16 maja) w Remontowej pojawią się kolejne dwa statki: trawler Lira i zbiornikowiec Rose o nośności ponad 104 tys. ton. Później w tygodniu do stoczni ma trafić także chemikaliowiec Purple Gem.
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru