• <
nauta_2024

Stocznie, porty i żegluga śródlądowa kołem zamachowym polskiej gospodarki. Trwa 5. Międzynarodowy Kongres Morski

pc

08.06.2017 23:21 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Stocznie, porty i żegluga śródlądowa kołem zamachowym polskiej gospodarki. Trwa 5. Międzynarodowy Kongres Morski

Partnerzy portalu

Stocznie, porty i żegluga śródlądowa kołem zamachowym polskiej gospodarki. Trwa 5. Międzynarodowy Kongres Morski - GospodarkaMorska.pl

Odbudowa przemysłu stoczniowego, rozwój polskich portów i żeglugi śródlądowej to dla rządu zadanie priorytetowe, zarówno w wymiarze gospodarczym, jak i bezpieczeństwa kraju – powiedziała premier Beata Szydło, otwierając w czwartek 5. Międzynarodowy Kongres Morski w Szczecinie. Jej zdaniem, decyzje poprzedniej ekipy rządzącej związane z likwidacją polskich stoczni są niezrozumiałe. Jak podkreśliła, polskiemu przemysłowi stoczniowemu trzeba przywrócić dawną świetność.

– Potrzeba determinacji, uczciwości i zrozumienia, że polskie stocznie i porty wraz z żeglugą śródlądową mogą być jednym z kół zamachowych całej polskiej gospodarki, a zrozumieniu tego służy m.in. dzisiejszy kongres – mówi Beata Szydło, premier RP.

Tematami tegorocznej edycji Kongresu Morskiego są edukacja morska na Pomorzu Zachodnim oraz żegluga śródlądowa. Zdaniem Marka Gróbarczyka, ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, obecnego podczas uroczystości otwarcia spotkania, obecnie najważniejsze jest przystąpienie do realizacji studium wykonalności dla inwestycji związanych z IV klasą żeglowności polskich rzek i szlaków wodnych.

– To jest też element, który pozwoli nam wpisać się na stałe w europejską sieć TEN-T (Transeuropejska Sieć Transportowa) dróg śródlądowych, gdzie dzisiaj Polska jest białą plamą – mówi Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Podczas kongresu obrady odbywają się w czterech panelach: Żegluga, porty i stocznie; Edukacja i innowacje; Rybołówstwo i ekologia; Prawo, finanse i bezpieczeństwo. To właśnie podczas tej ostatniej dyskusji, poświęconej bezpieczeństwu i rozwojowi rynku stoczniowego, Konrad Konefał, prezes PGZ Stoczni Wojennej, zapowiedział chęć zawiązania spółki joint venture z zagranicznym partnerem. Jej celem ma być budowa okrętów podwodnych w Polsce. PGZ prowadzi obecnie dialog z francuskim koncernem DCNS, niemiecką firmą ThyssenKrupp oraz szwedzkim Saab. Formuła tego przedsięwzięcia jeszcze nie jest znana.

Gospodarzem Kongresu Morskiego po raz kolejny jest Szczecin.

– Kongres Morski to przede wszystkim spotkanie branży morskiej, nie tylko z Polski, ale i z Europy i świata. Cieszymy się, że może odbywać się w naszym mieście. Szczecin to jest takie wyjątkowe miejsce, bo to tutaj spotykają się różne branże i szlaki drogowe – mówi Piotr Krzystek, prezydent Szczecina.

Kongres potrwa dwa dni i zakończy się 9 czerwca. Podczas niego około 1 000 osób dyskutuje o przyszłości, wyzwaniach, zadaniach i zagrożeniach gospodarki  morskiej.

Organizatorami 5. Międzynarodowego Kongresu Morskiego są Fundacja Kongres Morski oraz Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Generalnym patronem medialnym wydarzenia jest portal GospodarkaMorska.pl. Bieżące relacje z wydarzenia można śledzić na naszej stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.