Ryszard Pertu ma wątpliwości dotyczące skuteczności ustawy stoczniowej. - Czy ona zachęci do inwestowania w przemysł stoczniowy? Jako ekonomista powiem, że nie sądzę – powiedział na antenie Radia Szczecin.
Lider Nowoczesnej stwierdził, że na sukces polskich stoczni powinny pracować projekty niszowe. - Stocznia Remontowa w Gdańsku pokazuje, że można zarabiać nie tylko na remontach statków, ale i platform wiertniczych, ale też na konkretnej specjalizacji. Nie ma szans, byśmy konkurowali z Chinami, bo tam zawsze będzie taniej – mówił w radiu.
Petru zdradził również, że nie czytał ustawy i ekspertem w jego partii jest szczeciński poseł Piotr Misiło, który w sejmie wyrażał się krytycznie na jej temat.
Przypomnijmy, że ustawa stoczniowa wprowadza najwięcej zmian w podatku VAT. Przede wszystkim urzędnicy chcą rozszerzenia katalogu jednostek pływających, do budowy i wyposażenia, do których zastosowanie będzie miała stawka podatku VAT w wysokości 0%.
Zerowa stawka VAT nie będzie również już uzależniona od dostaw statku tylko armatorom morskim. Dotychczasowe przepisy podatkowe ograniczają możliwość skorzystania z preferencyjnej stawki VAT w przypadku dostaw statków np. na rzecz pośredników lub innych podmiotów, które nie posiadają statusu armatora morskiego. Stawka 0% VAT będzie także wprowadzona na produkcję materiałów potrzebnych do budowy statków oraz dostaw części i wyposażenia do kadłubów.
Stocznie będą miały także możliwość wyboru między podatkiem CIT a zryczałtowanym podatkiem od wartości sprzedanej produkcji w wysokości 1%. Nowy podatek obejmie budowę oraz przebudowy jednostek. Wybór tej formy opodatkowania, po złożeniu oświadczenia przez przedsiębiorcę, będzie obowiązywać przez kolejne 3 lata.
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru