pc
Szczecin ponownie będzie gospodarzem finału regat The Tall Ships Races. Rozpoczną się one 5 sierpnia, a zakończą trzy dni później – 8 sierpnia. W środowisku Zachodniopomorskiego Klastra Morskiego powstała idea, aby w trakcie zlotu żaglowców pokazać mieszkańcom i gościom Szczecina potencjał, jaki reprezentują firmy z miasta i regionu związane z gospodarką morską. Władze Szczecina pomysł zaakceptowały. Firmy prężnie działają, zatrudniają pracowników i potrzebują absolwentów szkół.
Pomysł zakłada, że podczas finału regat na terenie Łasztowni zostaną rozstawione namioty, w których zainteresowane firmy będą miały możliwość stworzenia stoiska prezentującego zakres ich działalności. Jest to doskonała okazja nie tylko do zapoznania się z istniejącymi przedsiębiorstwami, ale również możliwość przedstawienia młodym ludziom perspektyw uzyskania pracy i szans rozwoju.
Takie rozwiązania funkcjonują już od dłuższego czasu m.in.: w Niemczech, Holandii i w Anglii, gdzie miejscowy biznes ma możliwość prezentacji w trakcie imprez masowych.
Do udziału w tym przedsięwzięciu zaproszone zostały firmy ze Szczecina oraz z całego województwa zachodniopomorskiego związane z gospodarką morską.
Ogólnopolskie transmisje TV i relacje w regionalnych mediach dają szansę na dużą promocję firm. Biorąc pod uwagę fakt, że podczas ostatnich TSR ok. 2,5 miliona gości odwiedziło Szczecin, jest to inicjatywa warta polecenia przedsiębiorstwom branży morskiej.
Koordynatorem klastrowego zespołu organizacyjnego jest pomysłodawca Mirosław Bułdo (na co dzień dyrektor zarządzający firmy Phoenix Poland). Zgłoszenia w formie e-mailowej można wysyłać na adres: cooperation@maritimecluster.pl, z kopią do biuro@klastermorski.org.
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru