Pierwsze na świecie masowce typu handysize napędzane systemem dual-fuel powstają przy współpracy Deltamarin i ESL Shipping. Część wyposażenia dostarczy MacGregor, firma wchodząca w skład międzynarodowego przedsiębiorstwa Cargotec.
MacGregor poinformował, że wyposaży dostarczy istotne elementy do dwóch nowych masowców (25,600 dwt), wykorzystujących do zasilania systemem dual-fuell. Statki powstają dla fińskiego właściciela ESL Shipping. Jednostki wyznaczają nowe standardy wydajności i efektywności środowiskowej w zakresie wykorzystywania napędu LNG.
MacGregor dostarczy do każdego statku m.in. trzy K3030-4 mechaniczne żurawie ciężarowe o obciążeniu roboczym 30 ton w zasięgu 30 m, pokrywy włazów, urządzenia pokładowe.
160-metrowe statki są budowane według B.Delta 26LNG-projektu opracowanego w ścisłej współpracy między Deltamarin i ESL. Pierwszy statek zostanie oddany do użytku pod koniec 2017 roku, a drugi na początku roku 2018. Będą one wykorzystywana przede wszystkim do przewozu surowców dla przemysłu hutniczego i energetycznego w Zatoce Botnickiej i Morza Bałtyckiego.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza