22 statki, o których pisaliśmy we wrześniu, dotarły w końcu do nabrzeża portu w Rotterdamie. Zostały załadowane w Szanghaju na pokład statku Happy Star, należącego do holenderskiej firmy BigLift.
Transportowane statki będą wystawione na sprzedaż, kilka z nich ma już nowych właścicieli np. jednostki do obsługi morskich farm wiatrowych na Morzu Północnym. Z Szanghaju popłynęły do wietnamskich portów Hai Phong i Da Nang, oraz do Singapuru, gdzie załadowano dodatkowe jednostki. Po przyjeździe do Europy, statki będą wyposażone na potrzeby indywidualnych klientów.
BigLift specjalizuje się w transporcie konstrukcji stalowych i wielkogabarytowych. Niedawno informowaliśmy o załadunku pięciu 140-tonowych suwnic na statek tego armatora przy Nabrzeżu Francuskim w gdyńskim porcie. Suwnice były ładowane na 156-metrową jednostkę Happy Dover, wyposażoną w trzy dźwigi (2 x 400 mt, 1 x 120 mt). Happy Star jest wyposażony w dwa ciężkie 900-tonowe dźwigi i posiada 3280 m2 powierzchni pokładu.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza