Niemiecka stocznia Meyer Werft skorzystała z opcji wykupu pozostałych 30 proc. udziałów w zarządzanej przez nią stoczni Meyer Turku w Finlandii. Udziały należały dotąd do fińskiej państwowej spółki Finnish Industry Investment (FII).
W sierpniu zeszłego roku stocznia w Turku została wspólnie wykupiona od STX Europe przez Meyer Werft i FII. Niemcy otrzymali 70 proc. udziałów, pozostałe 30 proc. przypadło fińskiej spółce. Meyer Werft zapewnił sobie wtedy także opcję wykupu pozostałych udziałów, z której właśnie skorzystał.
- Rok temu prowadziliśmy tylko niemieckie stocznie, więc inwestycja w Finlandii była dla nas przełomowa i niezmiernie ważna. Przed wykupieniem udziałów zbadaliśmy sprawę z każdej strony – powiedział Jan Meyer, dyrektor generalny Meyer Werft. - Wykupienie reszty udziałów to dowód na to, że jesteśmy pewni sukcesu fińskiej stoczni – dodał.
Zmiany udziałowców wejdą w życie w czasie kolejnych kilku tygodni. Z decyzji zadowoleni są także fińscy rządzący. - Cieszymy się z rozwoju stoczni w Turku. Zainwestowaliśmy w nią, bo wierzymy w siłę naszego sektora morskiego. Wierzymy, ze Meyer Werft spełni nasze nadzieje i uczyni z Turku jedną z najlepszych europejskich stoczni. Już teraz można zobaczyć wzrost zamówień, więc jesteśmy dobrej myśli – powiedział Jan Vapaavouri, fiński minister gospodarki.
Nowy podmiot zdobył już kontrakt na budowę dwóch wycieczkowców o wartości 1 miliarda euro. Dzięki zamówieniu dla niemieckiego operatora turystycznego TUI zatrudnienie do 2017 roku zapewnione ma około 12 000 pracowników.
Zamówione jednostki o nazwie Mein Schiff 5 i Mein Schiff 6 to wycieczkowce o długości 293,2 m i szerokości 35,8 m. Statki wezmą na pokład 2500 pasażerów oraz 1000 osób załogi.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth